שר הביטחון משה בוגי יעלון תקף הערב (חמישי) את ההסתה הגוברת נגדו ברשתות החברתיות, על רקע העמדות שהביע בנושא החייל היורה מחברון, החשוד בהריגת מחבל מנוטרל. "אתה מוצא את עצמך בעיקר בעידן של הרשתות (החברתיות א.ב.) מוצף בכל מיני שקרים שאתה לא יכול להתמודד איתם. מפיצים כך ואחרת, אגדות. מספרים עליך ככה ותוקפים מפה ותוקפים משם. זה פשוט חוסר אחריות, איבוד ערכים, איבוד מצפן ולצערי גורמים כאלה גם חדרו לתנועתנו".
שר הביטחון משה יעלון בכנס תומכי ליכוד


יעלון היה נתון בימים האחרונים למתקפה רבתי בקבוצות פנימיות של הליכוד שאיימו "לחסלו" בבחירות המקדימות הבאות, בשל העמדות שהביע בנושא החייל מחברוןהחשוד בהריגת מחבל מנוטרל. יעלון כינה את היוצאים נגדו ונגד הרמטכ"ל "כנופיות" וקומם רבים בליכוד.

"אני יודע מה זה תנועת הליכוד", אמר שר הביטחון בפני קהל תומכי ליכוד בתל אביב, "אנשים שכחו מהם הערכים של הליכוד. כל אחרת מרים יד על בית המשפט העליון כאילו אין כבוד בפני החוק? אין כבוד בפני השלטון? אפשר לבקר פסיקות אבל ההתלהמויות ששמענו בכל מיני אירועים סביב פעולה כזו או אחרת... מישהו כבר רוצה להעלות D9 על בית המשפט העליון... תוקפים באופן אישי את שופטי בית המשפט".
"התחלתי לסחוב בכיס כמה ציטוטים של מנחם בגין על מה זה שלטון חוק אחרת נהיה דיקטטורה או לא יודע מה", אמר יעלון וציטט: "מנחם בגין כותב על בית המשפט: 'המשפט הבלתי תלוי הוא למעשה המבצר האחרון של חירות האדם בימינו, כל עוד מבצר זה קיים יש תוחלת להדיפת הגל העכור, בנפול מבצר המשפט אין עוד מציל לאדם הנשחק בין אבני הריחיים של השררה' - זה הליכוד האמיתי, זה הליכוד שמכבד את החוק, ששומר על ערכים, שיש בו הדר, ששם את טובת המדינה לפני הטובה האישית לקושש קולות כאלה או אחרים". "אלה שמשמיעים קולות אחרים - ואני משוכנע שהם לא הרוב בליכוד - מוציאים את השם הרע", סיכם יעלון.

ח"כ ברקו: "מה אתם רוצים ממנו? זה מקומם"


בפתח דבריו, אמר שר הביטחון "אני רואה לצערי וחש את הרוחות הרעות שנושבות בחוץ, באופן לא אתי ולא ענייני. אבל למדתי כבר כשהמדים הגנו עליי - כי כדי להיות פוליטיקאי לא צריך רק עור של פיל אלא לחפש באפריקה פיל שיתאים לעור שלך".
 
פעילי ליכוד הזכירו לו את הנעליים הגבוהות איתן נכנס בשעתו למטכ"ל ועל כך ענה יעלון: "נעליים גבוהות זה נגד הנחשים" ועל כך הוא הוסיף: "אני שומע הרבה קולות ותלונות וביקורת מהרבה שרוצים להיות שרי ביטחון, לעשות חומת מגן 2, סגר ביו"ש, אבל יש פה כמה אנשים עם פרספקטיבה וגם לי יש והעובדה שכל הגבולות שלנו שקטים לא מובנת מאליה".
 
ח"כ ענת ברקו, שהייתה שותפה לארגון הכנס עם שר הביטחון אמרה לנוכחים: "במקום ששר הביטחון דרך, אף אחד מאלה ששמו צלב על הפנים שלו לא היה. את שר הביטחון אני מכירה מהצבא - ועם הרקורד שיש לו לא הייתי שמה את ההגה של ביטחון ילדינו בידי אף אחד אחר. מה שאנחנו רואים לנגד עינינו הוא שר ביטחון שהיה ראש אמ"ן, רמטכ"ל עם סיפורי אבו-ג'יהאד, מפקד סיירת מטכ"ל, מה אתם רוצים ממנו? זה מקומם, זה מרגיז וזה מעליב. ואני כקצינה במיל' וכאזרחית מדינת ישראל לא מוכנה לדברים האלה".
 
אחת המשתתפות בכינוס, פעילת ליכוד, שאלה את יעלון מדוע "היינו צריכים לעשות את כל העניין הזה עם החייל בפרהסיה, למה אי אפשר היה לעשות את זה בצנעה? כי הוא הילד שלנו, החייל שלנו, גם ילדינו שרתו בצבא".

כרזת הנאצה. בשב"כ בודקים
כרזת הנאצה. בשב"כ בודקים

השב"כ פתח בחקירה נגד המסיתים

הבוקר דווח במעריב כי בלשכת שר הביטחון יעלון העבירו אתמול תלונה לשב"כ על ההסתה הגוברת נגדו ברשתות החברתיות. בשירות הביטחון הכללי פתחו בחקירה בעקבות כך. ומנגד, לנוכח הפעילים שקראו לחסלו פוליטית לאחר שכינה אותם "כנופיות", קיבלו אתמול מאות חברי מרכז המפלגה קריאה לתמוך ביעלון ולחזקו.

את המכתב שלח ליאור הררי, מפעיל קבוצות וואטסאפ רבות של חברי ליכוד. באיגרת ששיגר למאות חברי המרכז כתב הררי כי "הבליץ על השר יעלון שאנו עדים לו לאחרונה מתוך הליכוד אינו חדש, ובוודאות מונע ממניעים אישיים ופוליטיים להתנגחות פנים מפלגתית... אנחנו מעריכים את הנהגתה הביטחונית של המדינה", רמז הררי ליעלון.

לדעתו, מאחורי מסע ההשמצה נגד יעלון עומדים "גורמים שהסתננו לתוכֵנו, למרכז הליכוד, ואינם מצביעי מחל בכלל. אין להם שום סיבה להיות חלק מהליכוד. הם פועלים מתוך אינטרסים אישיים של ההתיישבות ביהודה ושומרון, וסיפור החייל מחברון הוא רק טריגר להציק ולפגוע בשר פוליטית. לגבי החייל, אין ספק ששר הביטחון יעלון שומר על לב לבו של המוסד היחידי שנשאר לנו כקונצנזוס - וזה צה"ל".