הועד המנהל של אונסק"ו, ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם, אימץ בסוף השבוע הצעת החלטה הקובעת כי לעם היהודי אין קשרים דתיים להר הבית ולכותל המערבי, ובה טענות שונות כנגד ישראל. הועד המנהל התכנס ביום שישי בפריז וגינה בהצעת ההחלטה את פעולות ישראל במזרח ירושלים, בגדה המערבית ובעזה.

למרות ששלושת הדתות המונותאיסטיות המרכזיות, האסלאם, הנצרות והיהדות רואות בהר הבית מקום קדוש, ההחלטה של אונסק"ו מתייחסת למקום כמסגד אל אקצה בלבד.  
בין היתר, ההחלטה מאשימה את ישראל בנטיעת קברים יהודים מזויפים בבתי קברות מוסלמים במזרח ירושלים. בנוסף, ההחלטה כוללת גינוי לישראל על גל הטרור שמתרחש מאז 2015.

כרמל שאמה-הכהן. "תחלקו את השמש לפני שתחלקו את ירושלים". צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ההחלטה עברה עם 33 מדינות בעד, 17 נמנעים ושישה מתנגדים. בין המדיניות שתמכו בהחלטה ניתן למנות את צרפת, ספרד, סלובניה, שוודיה, רוסיה וסלובניה. בין המדינות שהתנגדו: אסטוניה, גרמניה, ליטא, הולנד, בריטניה וארצות הברית.
כרמל שאמה הכהן, שגריר ישראל באונסק"ו, הגיב לדברים ואמר: "גם אחרי שהעברתם עשרות החלטות, וגם אם תמשיכו להעביר עוד אלפי החלטות, ירושלים תישאר בירת ישראל והעם היהודי וככל שתמשיכו בדרך ההסתה, השקרים והטרור אתם תהיו מדינה בבניין אונסק"ו הלא רלוונטי ובעוד כמה בניינים לא רלוונטיים לעניין ברחבי העולם. יש לכם יותר סיכוי לחלק בכוח את השמש בשמים מאשר את ירושלים".
 
בעקבות הדברים, שיגר הבוקר יו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד, מכתב למזכ"לית הארגון, אירינה בוקובה, וביקש ממנה לפעול לביטול ההחלטה. "החלטה זו היא ניסיון מחפיר לשכתב את ההיסטוריה לשכתב את המציאות כחלק ממערכה פוליטית מתמשכת נגד מדינת ישראל והעם היהודי", כתב לפיד. "ההסתה הפלסטינית לגבי הר הבית - שהוכחה פעם אחר פעם כשיקרית - עלתה כבר בחייהם של עשרות ישראלים בגל הטרור הנוכחי. החלטתכם מזינה ומאריכה את גל הטרור הזה ותגרום למותם של חפים מפשע נוספים. לא תוכלו לחמוק מן האחריות הזו".