ח"כ אורן חזן (ליכוד) החל להחתים חברי כנסת על מכתב ליושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין, שבו הוא מבקש לכנס את מליאת הכנסת לדיון פגרה מיוחד על מנת לדון בפרשת החייל מחברון. במכתבו ליו"ר הכנסת כתב ח"כ חזן כי "נושא הפניה הנו מתן גיבוי לחיילי צה"ל בפעילות מבצעית במלחמתם בטרור ודיון בנושא החייל מחברון".
"כידוע לך, בחודש האחרון מדינה שלמה סוערת בעקבות סרטון שהופץ ובו נראה החייל, לוחם מצטיין, מנטרל מחבל בזירת פיגוע בחברון. הסרטון העלה שאלות רבות בקרב הציבור בישראל. בין היתר על חלקו של הדרג הפוליטי וכן ההתנערות מהחייל שהוא למעשה הבן של כולנו", כותב חזן. 
"הכיצד ייתכן שלוחמים קרביים שנשלחים על ידי מדינת ישראל להילחם עבורנו בחזית נגד הטרור, תוך סיכון חייהם יום יום, שעה שעה, ירגישו ביחד עם בני משפחתם שהם לבד, ללא תמיכה וחשופים, חלילה, גם הם להאשמות ברצח, הריגה ומי יודע מה עוד?", שואל ח"כ חזן במכתבו.

החייל שירה למוות במחבל מחברון. צילום: אבשלום ששוני
החייל שירה למוות במחבל מחברון. צילום: אבשלום ששוני


לדבריו "הסיטואציה הקשה של העמדת חייל לדין תוך הגשת כתב אישום חסר תקדים בחומרתו, מהווה סכנה אמיתית ללכידות הפנימית של עם ישראל שאת השלכותיה המרובות כבר מרגישים בשטח. הכנסת איננה יכולה להישאר אדישה לכך בשעה שמדינה שלמה גועשת וסוערת בנושא שנוגע לטובי בנינו ובנותינו וכמעט לכל בית בישראל".

לדברי ח"כ חזן עד כה הודיעו לו עשרה חברי כנסת כי בכוונתם לחתום על המכתב. כדי לכנס כינוס פגרה מיוחד יש צורך בחתימות של 25 חברי כנסת. עוד אמר כי "אם יהיו חברי כנסת שיסרבו לחתום על כינוס פגרה כדי לדון בנושא כל כך עקרוני ומהותי אקריא את שמותיהם מעל הדוכן בכנסת".
הערב השתתף ח"כ חזן בהפגנת תמיכה בחייל מחברון במסגרת סדרת הפגנות הנערכת בצמתים שונים ברחבי המדינה.