הטרגדיה שזעזעה את ישראל מגיעה לאו"ם: בתחילת חודש ינואר השנה נרצחה דפנה מאיר ז"ל, בעת שהייתה בפתח ביתה שביישוב עתניאל. מחבל פלסטיני בן 15 שהגיעה למקום דקר אותה מול עיני שלושה מילדיה אשר שהו בבית. דפנה הצליחה להיאבק במחבל ובכך הצילה את ילדיה, אך לא שרדה את הפציעה הקשה. המחבל הודה בחקירתו כי הושפע מסרטונים ותמונות של הסתה נגד יהודים בטלוויזיה הפלסטינית וברשתות החברתיות. בתה של דפנה, רננה, הייתה עדה לרצח הקשה, ובמהלך כניסת המחבל לבית היא זו שהרחיקה את אחיה הקטנים וניסתה להרגיע אותם. מחר תגיעה רננה לאו"ם, יחד עם אביה, נתן מאיר, ותבקש להפסיק לתת גיבוי לטרור.


לאחר רצף הפיגועים בפריז, בקליפורניה ובבריסל, מועצת הביטחון גינתה את מעשי הטרור 12 פעמים. למרות זאת, המועצה מסרבת לגנות את הטרור הפלסטיני שגבה עד כה 34 קורבנות ישראלים, ביניהם דפנה מאיר ז"ל, מאז תחילת גל הטרור הנוכחי. נתן ורננה מאיר, בעלה ובתה של דפנה מאיר ז"ל, שכואבים את השלכות הטרור הפלסטיני, יגיעו לאו"ם ויציגו את ההשלכות הקשות של גל הטרור בישראל. 

נתן ודפנה מאיר


"קשה להביע את הגעגוע"


לקראת האירוע, מסרו נתן ורננה מאיר: "קשה להביע במילים את הכאב העצום, את הקושי, את הגעגוע. קשה להביע כמה ה׳חוסר׳ קורע את הלב והנשמה. בלב כואב ומדמם אנו באים לבקש את הבנת הקהילה הבינלאומית. אנו שומעים קולות שאומרים שזה בא מתסכול, שצריך הפרדה וגינוי ואנו שואלים האם יש תסכול גדול משלנו?".

שנטל בלזברג מנכ"לית ארגון "משפחה אחת", שפועלת למען נפגעי הטרור ובני משפחותיהם בישראל, ציינה כי: "ההשלכות האמיתיות של הטרור מומחשות רק כששומעים את הסיפורים מהקורבנות עצמם. הגישה של נתן ורננה בנושא הטרור חשובה לכל מי שרוצה להבין מול מה מתמודדים אזרחי ישראל, ובמיוחד עבור אלה שרוצים לשים סוף לטרור. אנו מקווים שעצם התלוותנו למשפחת מאיר בביקורם בניו יורק, נוכל להביא את החזון הייחודי שלהם לעולם, ובסופו של דבר להביס את הטרור".