"אני מעריך ואוהב את מסורת ישראל וחוגג את ליל הסדר כהלכתו יחד עם כל בני משפחתי, וכמובן שלא התכוונתי לפגוע ברגשותיו של איש", כך אמר היום (ראשון) השר יובל שטייניץ, בעקבות הסערה שחוללו דבריו אתמול על כך שהוא אוכל חמץ בפסח.
 
השר שטייניץ העביר את תגובתו לאתר החרדי "בחדרי חרדים" ובה הוסיף עם זאת את הדברים הבאים: "אדגיש שאינני אדם דתי המקפיד על תרי"ג מצוות, ואינני מתכוון להציג מצג שווא  ולהטעות את ידידיי בציבור הדתי והחרדי. אני מאחל לעם ישראל חג פסח שמח".

שטייניץ קיבל חיזוק מפתיע מראשת מרצ, זהבה גלאון שאמרה: "אני רוצה לשבח את שטייניץ - לא על זה שהוא אוכל חמץ בפסח כי למי אכפת - אלא על זה שהוא בחר להפסיק להאכיל אותנו את הבולשיט הרגיל על כמה חברי הממשלה מחויבים לאורך חיים דתי שכולנו יודעים שהם ממש לא מקיימים. הגיע הזמן להפסיק עם הצביעות הזאת".

 גלאון הוסיפה כי "אין שום בושה בלהיות חילוני - להפך, אנחנו צריכים להיות גאים בזה. הבושה היא בלראות אנשים כמו נתניהו, צרכן פירות ים ומחלל שבת ותיק, רוקד לפי החליל של פוליטיקאים חרדים במקום לתפוס טיפה אומץ ולהודות שהוא לא מניח תפילין כל יום. השמיים לא יפלו - עובדה, שטייניץ עדיין כאן".
הסערה פרצה בעקבות דבריו של השר שטייניץ באירוע שבתרבות בחולון, שם הצהיר כי הוא אוכל חמץ במהלך חג הפסח. שטייניץ אמר: "אני לא דתי, אני אוהב מסורת אבל לא נמנע מלאכול לחם בפסח".

כל האתרים החרדים פרסמו אמש את דבריו של שטייניץ בכותרות ראשיות כשהם מוסיפים הערות כמו "זעזוע", "מקומם" וכדומה. סגן שר החינוך מאיר פרוש אמר בעקבות הפרסום כי "על ראש הממשלה לחדש ולחדד בפני השרים את הנוהל שהיה מקובל בכל ממשלות העבר ובכל התקופות, שהשרים מחויבים - לפחות בפרהסיה - לשמור על הנושאים הבסיסיים כמו שמירת שבת, כשרות וכיוצא בזה".
ח"כ יגאל גואטה (ש"ס) פרסם הודעת גינוי בטוויטר ואמר ל'בחדרי חרדים': "מצער מאוד! בעבר איש ציבור שהיה אוכל חמץ בפסח לא היה מפרסם את זה. וכנראה גם היה קצת מתבייש בזה. ובטח שזה לא היה קורה בבני עדות המזרח".