פרשת חקירת יו"ר האופוזיציה, יצחק (בוז'י) הרצוג, גוררת תגובות מכל הקשת הפוליטית. בעוד תגובות התמיכה מבית מובנות, הרצוג זכה היום (ראשון) לגיבוי מפתיע מח"כ בצלאל סמוטריץ', מהבית היהודי, שאמר כי "אם מדובר בחשדות שפורסמו אזי טוב ונכון יהיה להניח להרצוג ולסגור את תיק החקירה. יהיה זה יום עצוב אם יעמידו לדין נבחר ציבור על זוטות שכאלה. לא מדובר בשחיתות או התעשרות אישית שלא כדין. האינטרס הציבורי שבשמירת ההכרעה הדמוקרטית חשוב בהרבה".



ח"כ שלי יחימוביץ', לעומת זאת, הגיבה בחריפות: "אני משוכנעת שטובת המפלגה והאופוזיציה לנגד עיניו של הרצוג, ואפעל בשת"פ איתו ועם חבריי למפלגה כדי להחליט אילו צעדים יש לנקוט. אין ספק שחקירה באזהרה של יו"ר המפלגה ויו"ר האופוזיציה מחמירה את הסיטואציה. סומכת לחלוטין על המשטרה ועל רשויות החוק".



מוקם יותר פורסם כי הרצוג נחקר באזהרה בגין חשד לביצוע עבירות של קבלת תרומה אסורה, אי דיווח על קבלת תרומה ומסירת תצהיר כוזב, זאת בהקשר לבחירות המקדימות (הפריימריז) לראשות מפלגת העבודה בשנת 2013.



הרצוג נחקר במשך מספר שעות ושוחרר עם סיום החקירה. במשטרה הודיעו כי ייתכן והוא יזומן להמשך חקירה בימים הקרובים. מלשכתו נמסר בתגובה: "ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני ח"כ יצחק הרצוג הגיע הבוקר למסור גרסתו לבקשת גורמי האכיפה. מרגע שהודלף דבר קיום הבדיקה הדגיש וביקש הרצוג לאפשר לו לתת גרסתו כדי להניח את העניין מאחוריו, וכך עשה. להרצוג יש אמון מלא בגורמי האכיפה והוא מודה על ההתנהלות המכובדת וההגונה".



בשבוע שעבר התייחס הרצוג לחקירה הפלילית שביקשה המשטרה לפתוח נגדו בטקס הרמת כוסית שערך ח"כ עמיר פרץ בתל אביב, ואמר: "אני אגיע לכל מקום שצריך, אתן את התשובות לכל שאלה, לכל טענה, לכל דבר בלע וזדון ונשים את הסאגה הזו מאחורינו, אני מסתכל לכם בעיניים, אני רגוע לחלוטין".



הרצוג הוסיף כי "אתם מלווים אותי מאז כניסתי לפוליטיקה, אתם יודעים שניקיון כפיים ויושר היו הערכים לאורם פעלתי ובהם אני מאמין". עוד אמר הרצוג לחברי המפלגה: "אתם בחרתם בי להוביל את המפלגה הזו ואת המחנה הזה לעבר השלטון ואני מתכוון להמשיך לצעוד בדרך הזו, גם אם היא קשה ומלאת מכשולים. לפני שנה היינו על סף כיבוש השלטון וקיבלנו מספר מנדטים שלא קיבלנו שנים ארוכות, ואמון מצד ציבור ענק שחלקו מעולם לא תמך במחנה הציוני. הניצחון היה על הסף, והניצחון נמצא על הסף ויחד אתכם ועם גוש גדול יותר, ומחנה ציוני רחב וחזק יותר אנחנו נתמודד, נוביל וננצח".