מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך מזהיר במכתב ששלח לראש הממשלה בנימין נתניהו, ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט וליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, מפני עליית חברי כנסת להר הבית בתקופת החגים ומכנה אותה "סכנה לביטחון המדינה".



במכתב הסביר המפכ"ל כי הגעתם של חברי הכנסת למקום עלולה להבעיר את האזור במהלך תקופת החגים. המפכ"ל כותב על כן כי "לאור ניסיונות רבים של גורמים קיצוניים משני הצדדים לייצר פרובוקציות לקראת חגי ניסן, אני סבור כי לעת הזו, עליית חברי כנסת להר הבית עלולה להביא להחרפת המתיחות והסלמת האירועים באופן שמהווה סכנה של ממש לביטחון המדינה".



המפכ"ל הסביר כי החליט לאור הסכנות הטמונות בהגעה של חברי כנסת להר הבית לאסור על עלייתם עד להודעה חדשה אך הודיע עם זאת כי הנושא יישקל מחדש בתום חגי ניסן.



המכתב של מפכ"ל המשטרה ליו"ר הכנסת
המכתב של מפכ"ל המשטרה ליו"ר הכנסת



רק בשבוע שעבר סערו הרוחות  בעקבות דבריו של ח"כ ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת), שאמר כי "לאור עליות היהודים הגוברות מיום ליום למסגד אל-אקצא, עלינו לעצור זאת בכל דרך אפשרית". בעקבות הדברים, פנה ראש הממשלה ליועץ המשפטי לממשלה וביקש ממנו לבחון האם יש בדברי חבר הכנסת בבחינת הסתה. 



אתמול אימץ הוועד המנהל של אונסק"ו, ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם, הצעת החלטה הקובעת כי לעם היהודי אין קשרים דתיים להר הבית ולכותל המערבי, ובה טענות שונות כנגד ישראל. הוועד המנהל התכנס ביום שישי בפריז וגינה בהצעת ההחלטה את פעולות ישראל במזרח ירושלים, בגדה המערבית ובעזה.



כרמל שאמה הכהן, שגריר ישראל באונסק"ו, הגיב לדברים ואמר: "גם אחרי שהעברתם עשרות החלטות, וגם אם תמשיכו להעביר עוד אלפי החלטות, ירושלים תישאר בירת ישראל והעם היהודי וככל שתמשיכו בדרך ההסתה, השקרים והטרור אתם תהיו מדינה בבניין אונסק"ו הלא רלוונטי ובעוד כמה בניינים לא רלוונטיים לעניין ברחבי העולם. יש לכם יותר סיכוי לחלק בכוח את השמש בשמים מאשר את ירושלים".