ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני) הגיב לפני הצהריים (שני) לחשיפת המנהרה בעוטף עזה וביקר בחריפות את התנהלות הממשלה מול התעצמות והתחזקות חמאס. הרצוג כתב בחשבון הטוויור שלו כי "בעבר היו בישראל ממשלות שראשיהן שתקו והאויב חטף. בשנים האחרונות יש בישראל ממשלות שרק מדברות והאויב מחטיף".



עוד כתב הרצוג, כי "אחרי צוק איתן הבטיחו לנו הפטפטנים שתהיה הרתעה ושקט לשנים ארוכות, אבל מסתבר שהנייה לא פוחד מבנט ומוחמד דף לא עושה חשבון לנתניהו. הגיע הזמן להקים ממשלה בישראל שראשיה ישתקו ויתנו לאויב בראש".

פעולות לחשיפת המנהרה בעוטף עזה


יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, אמר: "צה"ל וכוחות הבטחון מנעו אסון כבד ואני מבקש לחזק את ידיהם על הפעילות הנחושה. חשוב לזכור ולהזכיר לעולם - למנהרה שנחשפה הייתה מטרה אחת - לרצוח ילדים ונשים חפים מפשע בתוך ישראל. מועצת הבטחון של האו"ם והקהילה הבינלאומית צריכות להבין חד משמעית, כי איום המנהרות משמעותי והרסני ממש כמו איומי טילים או פיגועי טרור ועל העולם לגבות את ישראל בכל תגובה על איום המנהרות שכמוהה כפלישה קרקעית לשטח מדינת ישראל".

לפיד הוסיף: "אחרי מבצע 'צוק איתן התרעתי לא אחת ועמדתי על הדרישה כי חייב להתבצע פירוז של עזה מנשקה. לא יכול להיות שאחרי סיום 'צוק איתן' ממשיכים בעזה בחפירת המנהרות וייצור טילים שמכוונים לעבר אזרחי מדינת ישראל.  נושא המנהרות צריך להיות מטופל ברמה המדינית כמו שהוא מטופל ברמה הצבאית. מה שאנחנו רואים היום זה חוסר טיפול מובהק של הדרג המדיני בסוגיית המנהרות ברמה ההסברתית וגם ברמה ההרתעתית. אני סומך על צה"ל, על מפקדיו, על תוכניות העבודה שלו. עם זאת, נדרשת פעילות אינטנסיבית ונחושה גם ברמה המדינית כדי לעקור מהשורש את איום המנהרות ולדאוג לבטחונם של תושבי הדרום ואזרחי ישראל".

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ (ליכוד) אמר בעקבות חשיפת המנהרה: "כל הכבוד לצה"ל ומערכת הבטחון על חשיפת מנהרת הטרור שחפר החמאס מעזה לתוך שטח ישראל ועל סיכולה. אנחנו מלווים מזה תקופה פעילות זו, לה שותפים גורמים רבים, ולצד שביעות הרצון מההישג הטכנולוגי רואים בחומרה רבה את פעילות החמאס, שמהווה פגיעה קשה בריבונות מדינת ישראל ופעולה התקפית לכל דבר. לא נוכל להשלים עם פעילות מסוג זה לאורך זמן. ולכל הצבועים בעולם שמאשימים תמיד את ישראל, מה תגידו עכשיו? איך הייתם מגיבים אם גורמים עויינים היו חופרים מנהרות טרור מתחת ישוביכם ובתיכם?"



ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) בחר לתקוף את ממשלת ישראל ואמר: "ממשלת ההפקרות של נתניהו מסכנת את חיי תושבי ישראל. במקום להצטלם בגולן כמו קאובוי, מוטב שנתניהו יגן על תושבי הדרום, לפני שיהיה מאוחר מדי".



ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) קרא לראש הממשלה נתניהו להקים חזית משותפת עם נשיא מצרים למיגור תשתית הטרור של חמאס. "במשך שנים נתניהו מנהיג את מדינת ישראל ומביא לקריסת ההרתעה הישראלית. מבצע אחרי מבצע, נאום אחרי נאום ועכשיו מנהרה שנחפרה מתחת לבתי תושבי ישראל. מדובר בכישלון ביטחוני של נתניהו, שחייב לתקן את הטעויות שעשה בשיתוף פעולה בין ישראל ומצרים והקהילה הבינלאומית. רק חזית משותפת כזו תביא להריסת כל תשתית הטרור החמאסית ותניב תוצאות בשטח. בינתיים נתניהו משתמש בהרתעה שמבוססת על מילים ולא על מעשים, והתוצאה קשה: מנהרה חדשה במשמרת של נתניהו", אמר חסון.



שר הבינוי והשיכון, האלוף יואב גלנט, ברך את צה"ל על חשיפת מנהרת החמאס: "חמאס חופר את המנהרות על מנת להשתמש בהן. הוא מנצל את השקט הזמני כדי להתחזק ולהתחמש, תוך שהוא לוקח את הציבור בעזה כבן ערובה ואינו בוחל באמצעים. על צה"ל להיות ערוך לעימות בהיקף נרחב החל מהקיץ הקרוב. אני סומך על צה"ל ועל מפקדיו ובטוח ביכולותינו"



ח"כ עפר שלח, יו"ר סיעת יש עתיד אמר כי "חשיפת המנהרה מוכיחה שוב שעל ישראל להשלים בהקדם את המכשול בפני מנהרות התקיפה של חמאס. בניגוד לאמירות של ראש הממשלה על כך שכסף לא יהיה גורם מעכב, עוד אין סיכום תקציבי בין האוצר למשרד הביטחון בעניין זה. צריך להגיע אליו מיידית ולזרז את העבודות ליצירת המכשול, ובמקביל להכין את צהל לעימות כך שאם יהיה, הוא יהיה מהיר והחלטי ויביא לתוצאות טובות בהרבה ממבצע צוק איתן".