חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) התבטאה בחריפות היום (שלישי)  נגד עצרת התמיכה באלאור אזריה, החייל היורה מחברון, המואשם בהריגת מחבל מנוטרל. חברת הכנסת יחימוביץ' כתבה בעמוד הפייסבוק שלה כי על אף זכותו של הציבור להפגין למען החייל, מדובר בהפגנה נגד הצבא וחוקיו.



יחימוביץ' כתבה: " הי זאת שלי, ההפגנה עכשיו היא הפגנה נגד צה"ל, נגד הרמטכ"ל, נגד המפקדים בשטח, נגד החיילים והלוחמים שנושאים בעול בלי הפקרות. ככה, בפשטות. היא אולי עוד כל מיני דברים, אבל היא בטח לא הפגנה רחומה של הזדהות עם "מצוקתו" של אלאור אזריה. אני כמובן לא מדברת על משפחתו, שמטבע הדברים דואגת לו, אלא לכל אלה שההפגנה הזאת עבורם היא תירוץ ומכשיר לקמפיין פוליטי של ימין קיצוני שאינו מכיר במוסדות המדינה והמושג "ממלכתיות" זר לו לחלוטין".


"הוא לא "הילד של כולנו". למעשה, אני בטוחה שהילדים שלי לא יעשו מעשה כזה לעולם" כתבה יחימוביץ' והוסיפה "לעומת זאת, כן הייתי רוצה לחשוב, עם כל פרפורי הלב של אמא, שאם ימצאו עצמם בעיצומו של אירוע שבו נשקפת סכנה לחייהם או לחיי אחרים – יעשו את המעשה הנכון וינסו לנטרל את המחבל באמצעים שיעמדו לרשותם, ומצדי, אם אין ברירה, שיהרגו אותו. אבל זה הדבר המעניין כאן, שעצרת ההצדעה התימהונית הזאת, היא לא הצדעה, למשל, לכל החיילים, השוטרים והאזרחים שמו נפשם בכפם והצילו חיים כאשר בעוז רוח ובתושייה עצרו מחבלים, לפעמים בידיים חשופות".

 



"זו עצרת הזדהות עם מעשה נקלה, שאין בו גבורה, אין בו אומץ, אין בו קרביות, אין בו הצלת חיים. מעשה שזר לחלוטין לערכי צה"ל. וכמה טוב שמפקדי צה"ל מתייחסים אליו כך. מתווים את גבולות המותר והאסור, ביובש ובענייניות. ושלא יהיו אי הבנות: חרף הדברים האלה הזכות להפגין, גם בעבור עמדות מזעזעות, היא זכות יסוד", כתבה חברת הכנסת יחימוביץ'.

"המטרה היא להחליש את ערכי צה"ל"

גם ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני), קרא היום, במהלך אירוע הענקת פרס ע"ש הנשיא השישי חיים הרצוג ז"ל לאלופה במיל' ארנה ברביאי, למשפחתו של אלאור אזריה, החייל היורה מחברון, לא להפוך את המקרה הקשה והמורכב לקמפיין נגד צה"ל". הרצוג התייחס לעצרת המתוכננת להתקיים הערב בכיכר רבין: "כבודו של צה"ל, עמוד השדרה הערכי שלו, מערכת הבקרה הפנימית ומערכת המשפט הצה"לית עומדים מול מתקפה ברוטאלית, מרושעת, צינית והרסנית. הציבור הישראלי מוזן במניפולציות מכוערות של אנשי תקשורת ופוליטיקאים המנצלים את רגישותו ואהבתו לחיילים ולחיילות. 

יו"ר המחנה הציוני הוסיף כי הוא מבין את כאבה של משפחת אזריה ואת המצוקה הגדולה אליה נקלעו, "אבל אני קורא להם לא להפוך את המקרה הקשה והמורכב הזה לקמפיין נגד צה"ל, ערכיו וסמכותו. קמפיין כזה אינו משרת את בנם אלאור, אלא רק פוליטיקאים חסרי אחריות, בריוני מקלדת ואמנים שמחפשים כותרת שהפכו את צה"ל ומפקדיו למטרות לחיצי בלע".

עוד אמר הרצוג, כי "מי שמגיע להפגנה הזו מגיע להפגנה של הימין הקיצוני שמטרתו להחליש את ערכי צה"ל. לא לחינם אף חבר ממשלה לא יגיע לאירוע הזה, לא לחינם אף בכיר בליכוד או ביש עתיד לא יגיע. אף בכיר בכולנו ואף בכיר מהמחנה הציוני לא יגיע. כי כולנו מאוחדים באמונה שאסור להחליש את צה"ל ואסור להכניס אותו לדיון הפוליטי ברחוב הישראלי. אבל מי כן יהיה שם? יהיו אנשי הימין הקיצוני, יהיו פוליטיקאים מהימין הקיצוני, מי שמגיע לשם נופל למניפולציה פוליטית של הימין הקיצוני". 

הרצוג אף אמר כי בעצרת יש "מאפיינים של המרדה ששוברים מוסכמות שכולנו חייבים לקדש, דווקא בעת הזו", והוסיף "אני קורא לציבור, לאמנים ובייחוד לנבחרי הציבור מכל המפלגות והזרמים להחרים את העצרת. להפסיק את מחול השדים ולאפשר לצבא ההגנה לישראל להמשיך במשימת הביטחון".