נפתלי בנט צייץ בטוויטר הבוקר (רביעי) כי "ערביי ישראל מהווים כ-20% מהאוכלוסיה. הם אינם נוהרים ואיננו שונאים אותם", בעקבות דבריו של יו"ר המחנה הציוני ח"כ יצחק הרצוג שאמר כי צריך להפסיק לתת את התחושה שחברי מפלגת העבודה הם "אוהבי ערבים". בנט הגיב לדברים ואמר על הערבים כי "הם אזרחים שווי זכויות, ואני שר החינוך שלהם. ודי נמאס לחזור על זה".



הרצוג ענה לביקורת על דבריו וצייץ בטוויטר: "שמעתי שיש כמה שלא מרוצים מהגישה הציונית שלי. אם הם רוצים שיו"ר המחנה הציוני יעדיף את האינטרסים של הפלסטיניים, יש לי מסר בשבילם: שיחשבו מסלול מחדש". 



הרצוג אמר אתמול באירוע מפלגתי שכדי לסחוף מצביעים צריך להפסיק לתת את התחושה שחברי המפלגה "אוהבי ערבים". דבריו של יו"ר האופוזיציה עוררו מחאה בתוך מפלגתו, כשחברי הכנסת שלי יחימוביץ' וזוהיר בהלול תקפו אותו בחריפות. זמן קצר לאחר שעיתון "הארץ" פרסם לראשונה את הדברים, ח"כ יחימוביץ' צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "תגובה הולמת של ראש האופוזיציה להפגנת הימין הקיצוני?".



יושב ראש מפלגת העבודה אמר את הדברים בטקס הרמת כוסית לפעילי המפלגה באשקלון, שבו עמד על השינויים החלים בחברה הישראלית ועל הצורך לערוך שינויים במפלגה על מנת למשוך אליה את הבוחרים. עוד מיהרו להגיב לדבריו העיתונאית טל שניידר ומזכ"ל תנועת שלום עכשיו הפורש ואיש השמאל הוותיק יריב אופנהיימר.



ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ) תקף את הרצוג ואמר שהוא איבד קשר לערכי השמאל: "מסתבר שהרצוג מודאג מכך שדימויה הציבורי של מפלגתו אינו גזעני מספיק. הדרך שהרצוג מוביל את מפלגת העבודה היא דרך של  אובדן שרידי חוט השדרה המוסרי והאידאולוגי של המפלגה, שאיבדה מזמן כל קשר לשמאל ולערכיו. הרצוג מוכיח שוב ושוב שהוא לא יותר ממדקלם ססמאות נבוב, אדם שמשרת יו"ר האופוזיציה גדולה בהרבה על מידותיו העסקניות". 

הרצוג הוסיף: "צריך להבין שבתמורות שעוברות על החברה הישראלית, זה נכון - לפיד לוקח מאתנו היום בסקרים קולות כי גם, בין היתר, הוא גם נע יותר ימינה מאתנו בתודעה הלאומית, וזה מחייב דיון מה זה אומר. מה זה אומר יותר ימין? הרי אנחנו לא נהיה ימין. אבל מה זה אומר?", אמר הרצוג. "איפה אנחנו נכנסים ללבבות של הציבור? שיאמינו שבידינו לא רק הניסיון אלא גם היכולת לשנות את מצב המדינה, מבלי להפקיר את ביטחון ישראל חלילה, ומבלי לתת תחושה - שאני נתקל בה בפגישות אינספור של הציבור הישראלי - שאנחנו תמיד אוהבי ערבים. מסובך לאללה, אבל זה חלק מהעניין, זה חלק מהאתגר. אנחנו מפלגה שתמיד ידעה להיות מפלגת שלטון".

ח"כ בהלול הגיב בחריפות לדברי הרצוג ותבע ממנו התנצלות "בשם החברה הערבית בישראל". לדבריו, יו"ר מפלגתו מכין ססמה עסיסית לקמפיין הבא שלו, ככל הנראה בהשראת התבטאותו של בנימין נתניהו "הערבים נוהרים לקלפיות". "להתנער מ-20% מהאוכלוסייה בצורה בוטה כל כך, להתחפש לימין רך שקורץ למתלהמים בכיכרות ולהילחץ מכל סקר תועה - ככה לא מייצרים אלטרנטיבה לשלטון", אמר בהלול. "זוהי עוד התדרדרות מוסרית בלתי מובנת של מפלגת מורשתו של יצחק רבין. אני מגנה את דבריו של הרצוג ותובע התנצלות בשם החברה הערבית בישראל".