בכירים בליכוד מנסים להרגיע את הלהבות בסכסוך בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר החינוך נפתלי בנט, על מנת למנוע משבר קואליציוני לאחר שראש הממשלה הטיח בשר בנט במהלך ישיבת קבינט כי הוא "לא קובע פה כלום", ואף איים לפטר אותו. מנגד, מקורבי בנט בבית היהודי אומרים היום (חמישי) כי אין בכוונת השר להתנצל מאחר והוא לא חושב שנהג לא כשורה. "יש מתיחות שיא בין בנט לראש הממשלה", הסבירו מקרובי השר, "בכל פעם שבנט עוסק בנושא מהותי כמו המנהרות בצוק איתן, בליכוד מנסים להפוך את זה לאישי כשלבסוף ההחלטות של בנט מתקבלות וזה אומר הכל".

השר זאב אלקין אמר היום למעריב אונליין כי "גם בלי ההתפרצות של בנט היה אמור להיות עדכון בנושא צמצום פעילות צה"ל בשטחי A. בנט דיבר בחוצפה לראש הממשלה ואגב לגופו של עניין אני חושב כמוהו בנושא צמצום פעילות צה"ל, אבל גם אני הערתי לו במהלך ההתפרצות שהסגנון שלו לא במקום. אני לא חושב שזה יוביל למשבר בקואליציה". עוד אמר אלקין כי "אם בנט יתנצל, זה יהיה מאחוריהם. הרוחות כבר נרגעו וזה לא ישפיע על קואליציה. אלו בסך הכל חריקות והאירוע נופח מעבר לכל פרופורציה" .

דיון בקבינט. צילום ארכיון: אוהד צוויגנברג, פלאש 90


"בנט דיבר בסגנון בוטה"


גם יו"ר הקואליציה ויו"ר ועדת חוץ ובטחון צחי הנגבי, אמר כי "הייתה איזו תחושה של הגיעו מים עד נפש ואכן השר נרגע וראוי שכך. מה שקרה הוא ששר מהקבינט דיבר אל ראש הממשלה בסגנון בוטה שלא מכבד לא אותו ולא את המעמד", אמר הנגב בראיון לגל"צ.

הנגבי הוסיף כי ראש הממשלה העמיד את בנט על מקומו ואמר: "אני מקווה שהלקח נלמד. הנושא הזה של הפעילות הביטחונית של צה"ל הוא בהחלט נושא שמרגש כל אחד, אבל גם כשמתרגשים - חובה להתבטא בדיונים האלה בדרך יותר מאופקת ויותר מרוסנת". הנגבי סיפר כי לדיון הוזמנה צמרת צה"ל והרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט, לצורך אישור התוכנית הרב-שנתית של צה"ל "גדעון", ולכן הוא חש ש"הוא חייב לשים קץ לסגנון הזה וזה מה שקרה".

כזכור, בישיבת הקבינט אתמול דרש בנט מראש הממשלה תשובות לשאלה מדוע הנושא של נוכחות כוחות צה"ל בשטחי A לא מופיע בסדר היום של הקבינט, מאחר ולטענת בנט היה סיכום שהנושא יגיע לדיון. ראש הממשלה אמר לבנט "אתה לא קובע כלום" כאן ואיים לפטר אותו אם ימשיך להתעקש על הנושא. מקורבים לראש הממשלה אמרו כי זה היה עניין של סגנון מאחר וראש הממשלה חש שבנט דיבר אליו בגסות.