הנציג הפלסטיני באו"ם ריאד מנסור, קיים היום (רביעי) מסיבת עיתונאים בה השווה בין הפעולות של כוחות הביטחון הישראלים ביהודה ושומרון לדיכוי מרד ורשה על ידי המשטר הנאצי במלחמת העולם השנייה. מנסור הודיע שמועצת הביטחון תקיים מפגש בפורמט "אריה פורמולה", מפגש לא רשמי, בו ידונו על "הגנה לעם הפלסטיני".



שגריר ישראל באו"ם דני דנון דחה את טענתו של מנסור ואמר כי "כל השוואה בין המשטר הנאצי לדמוקרטיה הישראלית היא בזויה וראויה לגינוי מהקהילה הבינלאומית". עוד אמר השגריר כי "הפלסטינים ממשיכים לשקר לעולם ולפנות לקהילה הבינלאומית עם טענות הזויות, במקום להילחם בהסתה ובטרור." מוקדם יותר היום, ועדת האו"ם לענייני פלסטין, קיימה תדריך שבו ישראל הואשמה בהחזקת קטינים חפים מפשע במאסר.



התפטרות השר השבדי בשל התבטאות דומה


לפני כעשרה ימים נחשפה התבטאות דומה שעוררה סערה בעולם. שר הדיור השבדי, מהמט קפלן, התפטר מתפקידו לאחר שפורסמה הקלטה בה הוא נשמע משווה את יחסה של ישראל לפלסטינים ליחסם של הנאצים ליהודים. ההקלטה שנחשפה תיעדה שיחה של השר משנת 2009, עם לאומנים טורקים בשבדיה, לפני מינויו לשר מטעם המפלגה הירוקה.

 בנוסף להקלטה, בה השווה השר את ישראל לנאצים, עלתה ביקורת קשה כלפי קפלן בשל השתתפותו בארוחת ערב שארגן אירגון ימני קיצוני טורקי במדינה. קפלן, יליד טורקיה, היה בעבר דובר האיגוד האיסלמי של שבדיה, הכחיש את מעורבותו באירוע ואמר: "אני מתנגד לכל סוג של קיצוניות, דתית או לאומנית. ההתפטרות שלי איננה הוכחה לצדקת ההאשמות נגדי אך אינני יכול להמשיך במילוי התפקיד בשל הביקורת". התקשורת המקומית ציטטה את דבריו של ראש ממשלת שבדיה, סטפן לופבן, שאמר כי "מהמט קפלן העריך את המצב והגיע למסקנה כי לא יוכל להמשיך בתפקידו. אני חולק עמו את המסקנה הזו".

מהמט קפלן, שר הדיור השבדי שהתפטר. צילום:רויטרס