בכירי הרשות הפלסטינית ברמאללה זעמו היום (שבת) לאחר שמנהלת השידור של האירוויזיון אסרה על הצגת דגלי התנועה הפלסטינית בתחרות המוזיקלית האירופית, שתתקיים בחודש הבא בשוודיה. סאיב עריקאת, מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף והנציג לענייני משא ומתן של הרשות הפלסטינית, הטיח ביקורת חמורה בהחלטה. במכתב שנשלח לתאגיד השידור האירופי, המצרף יחד רשתות טלוויזיה ציבוריות המפיקות את האירוע, עריקאת אמר כי ההחלטה להסיר את צבעי דגל הרשות הפלסטינית מהשידור הנה "מפלה ומהווה פגיעה משמעותית באומה".
תגובתו של עריקאת דווחה לראשונה בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". בהיסטוריה ארוכת העשורים של התחרות המוזיקלית, ישראל שלחה באופן עקבי משלחות, בזמן שהפלסטינים מעולם לא לקחו בה חלק. הזירה המארחת את התחרות השנה פרסמה את הוראות תאגיד השידור האירופי על אודות התנהגות הצפייה הדרושה ובה "מדיניות דגל רשמית". בעוד שהמעריצים רגילים לנופף בדגלים של הארצות האהובות עליהם, המשתתפות בתחרות, אלה המבקשים להצהיר הצהרות פוליטיות על ידי נפנוף בדגלים של תנועות פוליטיות וקבוצות הנמצאות במחלוקת לא יתקבלו על ידי תאגיד השידור בברכה.
מלבד דגלי התנועה לשחרור פלסטין ודגל דאעש, נאסר על המעריצים לנופף גם בסמלי קוסובו, דגל נגורנו קרבך, מובלעת בשטח הגאוגרפי של אזרבייג'ן, דגל התנועה הבאסקית בספרד, דגל חצי האי כרים, דגל הרפובליקה העממית של דונצק, דגל צפון כרתים ודגל טרנסניסטריה, חבל ארץ הנמצא בשטחה של רפובליקת מולדובה.

כזכור, עריקאת מונה באופן רשמי לתפקיד מזכ"ל אש"ף ביולי בשנה שעברה, מינוי שסלל את דרכו לתפקיד יורשו של מחמוד עבאס בתפקיד יושב הראש.  המועמדות של עריקאת התאפשרה לאחר פיטוריו בתחילת יולי 2015 של יאסר עבד רבו מהתפקיד. תפקיד זה מציב את עריקאת כאיש מספר 2 לאחר יו"ר הרשות, אבו מאזן. למרות שברשות לא מדברים בפומבי על מינוי סגן ליו"ר בן ה-80, בשנים האחרונות גוברים הקולות שעל מחמוד עבאס למנות לעצמו סגן, כאשר השם המוביל במסדרונות השלטון במוקאטעה הוא עריקאת, בכיר הנושאים ונותנים מצד הפלסטינים עם ישראל.

עריקאת נחשב ליורשו של אבו מאזן, בשל הפופולריות שהוא צבר בשנים האחרונות בקרב הפלסטינים. למרות שהיו"ר לא מדבר על כך בפומבי, במידה וייערכו בחירות לנשיאות הרשות בתקופה הקרובה, סביר להניח שאבו מאזן לא יציג את מועמדותו. "הסכסוך הפנימי והמאבק בין בכירי באש"ף לבין אבו מאזן הביא אותו לערוך שינויים פנימיים", אמר בכיר פלסטיני. "אבו מאזן הוא שהציג את מועמדתו של עריקאת לתפקיד מזכ"ל הוועד הפועל – ופירוש הדבר שהוא רואה בו סגנו".