"בירושלים חושבים שהעולם מטומטם כנראה", אמר היום (ראשון) דיפלומט אירופי, לאחר הכתבה ב"דר שפיגל", אותה מנסים בישראל להציג כפוליטיקה פנימית בגרמניה: "זהו לא ניסיון ניגוח פנים גרמני, אלא יותר כמו זעקה שישראל תבין שבעלות בריתה מאבדות סבלנות", אמר בהתייחסות לתגובה הישראלית על השינוי הדרמטי ביחסה של ממשלת גרמניה לישראל. בדר שפיגל נטען כי מרקל מבינה למה עבאס רוצה לפנות למועצת הביטחון וכי היא מודאגת ממדיניות ההתנחלויות של ישראל שהופכת את פתרון שתי המדינות לבלתי אפשרי. 
 
בירושלים אמרו כי "היחסים בין ישראל לבין גרמניה הדוקים וטובים וימשיכו להיות כאלה", אך הדיפלומט מזהיר כי "נראה שהאמירות הללו בכתבה ב'דר שפיגל' הן ניסיון פנים גרמני לנגח את מרקל על יחסיה הקרובים עם ראש הממשלה נתניהו". עוד נטען כי מרקל ושר החוץ של גרמניה סבורים שכל פתרון אחר מלבד פתרון שתי המדינות, יהפוך את ישראל למדינת אפרטהייד. 
את הסימנים לכך היה אפשר לראות כבר בחודשים האחרונים. במרץ בכנס בברלין של רבני אירופה בנושא האנטישמיות שמרימה את ראשה באירופה, שם נאם נשיא הבונסטאג, נורבט לאמרט, שאמר כי "ממשלת ישראל לא יודעת לקבל ביקורת ולא כל ביקורת היא אנטישמיות". 
 

"לא כל ביקורת על הממשלה הישראלית היא אנטישמיות. צריך לדעת לעשות את ההבדל מה שלא תמיד קורה. אכן מדי פעם בביקורת מוסווית אנטישמיות", אמר לאמרט, "אך צריך לבחון כל מקרה לגופו ולא כל ביקורת לגיטימית היא אנטישמיות". גם אז, בחודש מרץ, עיתונאי גרמני שפגשתי במסגרת הכנס בנושא האנטישמיות אמר כי "גרמניה כבר לא מוכנה לקבל כמובן מאליו את זה שהיא מחויבת לביטחונה של ישראל. יש לגרמניה מספיק צרות משל עצמה - שטף של מהגרים והרבה מדי דברים להתעסק בהם חוץ מלטבוע בסכסוך הזה שהוא לא שלנו".

בגרמניה מאבדים סבלנות כלפי הקיפאון המדיני, מה מתווסף לתסכול העמוק שחשים בממשל האמריקאי  כלפי ישראל ולכך מתווספת יוזמת השלום הצרפתית. שם יפה לכפיית משא ומתן על הישראלים והפלסטינים. אם עד עכשיו טרור הסכינים הדאיג את נתניהו, הזירה המדינית על סף פיצוץ שכל יום עתיד לקרות.