שר החינוך, נפתלי בנט, התראיין הבוקר (שני) בגלי צה"ל והתייחס לאיום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפטר אותו וליחסי גרמניה-ישראל. לאחר שהשבועון "דר שפיגל" פרסם ביום שבת כי בכירים בממשל הגרמני דוחקים בקנצלרית אנגלה מרקל לשקול מחדש את התמיכה במדיניות ישראל ומאשימים: "ראש הממשלה הישראלי מנצל לרעה את היחסים הטובים בין שתי המדינות", אמר בנט כי "בגרמניה הכחישו את הדיווחים האלה, יש יחסים טובים ועמוקים. היחס שלהם ליהודה ושומרון לא השתנה, כבר הרבה שנים הם מתנגדים לנוכחות הישראלית שם, כבר ב-2011 הם הצביעו במועצת הביטחון נגד התנחלויות, זה לא חדש".



השר בנט הוסיף ואמר כי "בכל מערכת יחסים תמיד יש את התזוזוות, כבר בשנות ה-70 בתקופת יצחק רבין. האינטרס של ישראל תמיד יישאר מעל כל שיקול אחר". בנט התייחס לכך ששרת המשפטים איילת שקד אמרה כי היא מתכוונת לקדם חוק שישווה את החוקים החלים בתחומי הקו הירוק, לאלה שחלים על המתנחלים ביהודה ושומרון ואמר כי יש אנומליה במצב הקיים: "אישה במעלה אדומים שמפטרים אותה כשהיא בהריון אז אצל אותה אישה ברמת גן זה לא אפשרי, אותו הדבר עם איסור העסקת קטינים, יש הרבה מאוד קטינים שעוד לא החילו את צו החלטת אלוף בגלל הסחבת. זה לא סוד שאני מאמין שעל כל יהודה ושומרון צריך להחיל את החוק הישראל".



עוד אמר השר בנט: "יש הבדל גדול בין סיפוח להשוואת חקיקה. כמו שעשינו גם בירושלים. ברור לי שבממשלה הנוכחית כשהבית היהודי עם שמונה מנדטים אז זה לא ריאלי. אם אנחנו רוצים להחיל את החוקים אנחנו צריכים להיות המפלגה הגדולה ואין בחירות באופק".



איום נתניהו בפיטורים לא רציני


לגבי האיום של ראש הממשלה לפטר אותו, לאחר שפרץ ביניהם ויכוח במהלך ישיבת הקבינט, בנט אמר כי לא מדובר באיום רציני: "אני נלחם על עמדותיי, במקרה הזה מדובר האם כוחות צה"ל ימשיכו לפעול באופן חופשי בערים הפלסטיניות כדי לסכל טרור. אם אנחנו עוצרים מחבל בשלוש לפנות בוקר בביתו ברמאללה, אנחנו מונעים פיגוע בשלוש בצהריים בתל אביב".



כשנשאל מה הרגיז את ראש הממשלה אמר: "אני לא מגיב לדברים מתוך הקבינט, אני חושב שזו שגיאה חמורה שיש מי שמדליף דברים מהקבינט, זו פגיעה בביטחון הלאומי". יו"ר הבית היהודי הוסיף: "אם אני יודע שמחר הדברים מהקבינט יופיעו בגלי צה"ל, אני אשקול את דבריי וחלק מהגדולה בקבינט זה חופש הדיבור ואני קורא לפעול נגד הדלפות", אמר בנט.



על ההאשמה של חיילי מילואים כי בזמן שהוא התעסק בלהרוויח כסף הם עשו למעלה מ-100 ימי מילואים, אמר שר החינוך: "בעוונותי הקמתי סטארט אפ בארצות הברית שהצליח, אבל הגעתי לארץ לעשות מילואים בחומת מגן, במלחמת לבנון השנייה והיום אני עסוק בלתת גיבוי לחיילי צה"ל ואולי זה מפריע למישהו בעל עמדות פוליטיות, זה לא מעניין אותי".