לקראת אחת ההכרעות החשובות שיתקבלו בשבועות הקרובים, תקציב מדינה חד-שנתי או דו-שנתי קורא היום (שני) ח"כ איתן כבל במכתב לשר האוצר, משה כחלון, להתנגד נחרצות לתקציב המתגבש. "בתקופה האחרונה מתגברות הידיעות בדבר כוונת ראש הממשלה לממש בשנית את רעיון התקציב הדו-שנתי. לצערי, ראש הממשלה מתעלם מהכישלון המהדהד שחווינו מהפעלת התקציב הדו-שנתי ובעיקר מההשלכות והתוצאות הקשות שחוותה החברה והמשק בעקבות אותו ניסיון כושל", כתב ח"כ כבל.

"ברור לכל ובעיקר לדרג המקצועי הבכיר של משרד האוצר שחסרונותיו של הרעיון גדולים על יתרונותיו", הדגיש. "אין לי ציפיות מראש הממשלה – תפיסת עולמו הכלכלית שונה לחלוטין מתפיסתי - מה גם שלדעתי הרצון שלו לממש את התקציב הדו-שנתי לא נובע מדאגה לכלכלה ולחברה בישראל, אלא מהרעיון שזו יכולה להיות דרך לגרום לקואליציה הרעועה שלו לשרוד. הכוונה של ראש הממשלה באה ממקום ציני ופוליטי בלבד, אולם עד כמה שאני מכיר אותך ואת תפיסת עולמך הכלכלית, אינך תומך ברעיון הכושל של תקציב דו-שנתי", הוסיף כבל.
בפנייתו לשר האוצר המשיך ח"כ כבל וכתב: "אני תמה על כך שקולך אינו נשמע עד עתה באופן ברור, חזק וחד משמעי כי נדרשת כאן אמירה ברורה וערכית שלך כשר אוצר- אמירה שתהדהד היטב בכל המערכת ותעביר מסר בדבר כוונתך למנוע את הפגיעה הנוספת הזו במשק".