אין רצון ואין יכולת: ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (רביעי) במפגש עם שרי הליכוד לפני ישיבת הממשלה כי אין כרגע מגעים להרחבת הממשלה וכי האפשרות להצטרפות ישראל ביתנו בראשות ח"כ אביגדור ליברמן או הצטרפות המחנה הציוני בראשות ח"כ יצחק הרצוג, אינן אקטואליות ואינן עומדות על הפרק. "יש אחד שלא רוצה – ליברמן, ויש אחד שלא יכול - הרצוג", אמר ראש הממשלה. נתניהו שב ואישר שהיו מגעים להצטרפות לממשלה שלא הבשילו זאת כי ליברמן הולך לכיוון אחר וכי להרצוג ישנן התנגדויות בתוך הסיעה.



עם זאת, נתניהו התייחס לדיווחים על מגעים שהיו עם המחנה הציוני על הצטרפות לממשלה ולא הסתיר כי הוא מעוניין להרחיב את בסיס הממשלה הנשענת כיום על 61 חברים בלבד.



יצחק הרצוג. צילום: אבשלום ששוני
יצחק הרצוג. צילום: אבשלום ששוני



נתניהו אמר עוד במהלך המפגש עם שרי הליכוד כי הוא מקווה שהחשדות בעניינו של שר הפנים, אריה דרעי יתבררו עד תחילת כנס הקיץ של הכנסת, כדי שיוכל להשלים את סבב המינויים בממשלה ובסיעת הליכוד.



כזכור על הפרק עומד מינויו של יו"ר הקואליציה צחי הנגבי לשר בממשלה ומינוי במקומו של יושבי ראש חדשים לקואליציה לוועדת החוץ והביטחון ולוועדת הכנסת. תפקיד יו"ר הקואליציה הוצע ליו"ר ועדת הכנסת ח"כ דוד ביטן, אולם הוא דרש מראש הממשלה להבטיח לו כי במקביל ימשיך לכהן כיו"ר ועדת הכנסת לפחות למשך שישה חודשים. לעומת זאת חבר הכנסת יואב קיש מהליכוד דורש מראש הממשלה לכבד התחייבות שניתנה לו לקבל לידיו את ראשות ועדת הכנסת שנה מיום הבחירות. גם סגן השר איוב קרא דורש שדרוג במסגרת המינויים הצפויים ומבקש מראש הממשלה להתמנות לשר, לפני שימנה את חבר הכנסת צחי הנגבי לשר.