מתקפה קשה של סביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד מבקר המדינה יוסף שפירא, בעקבות דו"ח שעומד להתפרסם, העוסק בצוק איתן: "זה דו"ח לא רציני של מבקר לא רציני שמחפש כותרות ומדליף את עיקרי הדו"ח עוד לפני פרסומו", כך נמסר מסביבת נתניהו, שם הוסיפו: "אנו דוחים את הטענות אם אכן יופיעו כך. הנתונים לא נכונים עובדתית. המערכה נוהלה בשקיפות מול הקבינט. התקיימו דיונים רבים בנושא המנהרות".
 
גורמים פוליטים המקורבים לרה"מ מסרו כי "לאנשים שהיו בקבינט ועכשיו באופוזיציה כמו ליברמן ולפיד יש אינטרס לחסל את נתניהו פוליטית אך זה לא יצליח". 

גם בסביבת שר הביטחון משה יעלון תקפו את מבקר המדינה: "מדובר בטיוטא שהיא שערורייתית, מהדלפתה טרם התייחסות המבוקרים, ועד המידע שנכתב בה, שאינו מחובר למתרחש. העובדות בטיוטא אינן מדויקות, ומי שכתב אותה אינו מבין מהי מערכת קבלת החלטות וכיצד פועל קבינט. בעניין המנהרות, גם כאן הדו"ח פשוט מנותק מהמציאות. מדינת ישראל מתעסקת עם נושא המנהרות ומקדישה לו משאבים ניכרים כבר שנים ארוכות. המערכות השונות קיימו על כך אינספור דיונים בכל הפורומים הרלוונטיים, כולל בקבינט. מי שטוען שלא הכיר את האיום ואת ההתעסקות בו פשוט משקר את הציבור. כל מי שנגע בעניין הבין את חומרת האיום, וכל ניסיון לתאר זאת באופן אחר הוא שרלטני. טיוטת הדו"ח רצופה באי דיוקים, בלשון המעטה, ולוקה בחוסר הבנה ברור של הפעילות ושל המערכת".
הערב דווח בחדשות 2 וב"הארץ" כי מבקר המדינה יוסף שפירא עומד לפרסם בקרוב דו"ח חמור על התנהלות בכירים בצה"ל ובדרג המדיני במהלך מבצע צוק איתן. על פי הדיווח, מופיעה בדו"ח ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל בעת המלחמה, בני גנץ. מי שעיין בו הגדירו כחמור אף יותר מהדוח הנוקב שפרסמה ועדת וינוגרד, שחקרה את הכשלים במלחמת לבנון השנייה לפני כעשור.

בין השאר, נטען בטיוטת הדו"ח כי נתניהו ויעלון לא עדכנו את הקבינט בהתרעת השב"כ מפני עימות צבאי אפשרי מול חמאס בחודש יולי 2014, וכי קבינט ממשלת נתניהו לא דן מעולם באיום המנהרות עד מבצע צוק איתן. 

עוד נכתב בדו"ח כי בניגוד להערכות המצב שסיפק הרמטכ"ל גנץ לדרג המדיני, התארכה המלחמה הרבה מעבר למשוער. עוד דווח שגם לאחר חשיפת המנהרה ההתקפית של חמאס בכרם שלום ביום הראשון של המבצע העריך הרמטכ"ל בפני הקבינט שאין לחמאס כוונה ומוכנות לפעולות התקפיות נוספות מהמנהרות. למרות זאת, בהמשך המבצע אירעו ארבע תקיפות של מחבלי חמאס מארבע מנהרות טרור נוספות.