חבר הכנסת אראל מרגלית (המחנה הציוני), שעלה לאחרונה לכותרות בזכות הסרטוניםהשנויים במחלוקת שהעלה לרשת, תוקף הבוקר (שישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות תגובתו להדלפות שפורסמו אתמול מטיוטת דוח מבקר המדינה, השופט בדימוס, יוסף שפירא, על מבצע צוק איתן. 


"ערב יום הזיכרון, נתניהו יורק בפרצופן של המשפחות השכולות. אוי לבושה. מבצע צוק איתן לקח כמעט פי שלושה זמן ממלחמת יום כיפור. הוא גבה 72 הרוגים,‏ 2457 פצועים", כתב מרגלית בהודעה שפרסם. לדבריו, "מבקר המדינה שחקר את הלחימה הגיע למסקנות שצריכות להרעיד את המדינה: "ניתוק מהשטח הלוחם. ליקויים בטיפול במנהרות ואי קיום דיון בנושא. התמשכות מבצע הרבה מעבר לזמן. אי עדכון קבינט בדבר התראות שב"כ לעימות צבאי מול החמאס." וזה רק הפרומו".

לטענת חבר הכנסת, "נתניהו עסוק בשרידות אישית, ולעזאזל הדאגה לביטחון שלנו. לעזאזל תיקון ליקויים. עכשיו צריך לשרוד בבית ראש הממשלה, זאת לא המשימה העיקרית – אצל ביבי זאת המשימה היחידה".

כזכור, אתמול פורסמו בחדשות 2 וב"הארץ" פרטים מטיוטת הדוח, לפיהם 

"עסוק בשרידות אישית, ולעזאזל תיקון הליקויים". ראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום: אוהד צוויגנברג, פלאש 90
"עסוק בשרידות אישית, ולעזאזל תיקון הליקויים". ראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום: אוהד צוויגנברג, פלאש 90


עוד נכתב בדוח כי בניגוד להערכות המצב שסיפק הרמטכ"ל גנץ לדרג המדיני, התארכה המלחמה הרבה מעבר למשוער. עוד דווח שגם לאחר חשיפת המנהרה ההתקפית של חמאס בכרם שלום ביום הראשון של המבצע העריך הרמטכ"ל בפני הקבינט שאין לחמאס כוונה ומוכנות לפעולות התקפיות נוספות מהמנהרות. למרות זאת, בהמשך המבצע אירעו ארבע תקיפות של מחבלי חמאס מארבע מנהרות טרור נוספות.

בתגובה אמרו גורמים בסביבת ראש הממשלה כי "זה דו"ח לא רציני של מבקר לא רציני שמחפש כותרות ומדליף את עיקרי הדו"ח עוד לפני פרסומו", כך נמסר מסביבת נתניהו, שם הוסיפו: "אנו דוחים את הטענות אם אכן יופיעו כך. הנתונים לא נכונים עובדתית. המערכה נוהלה בשקיפות מול הקבינט. התקיימו דיונים רבים בנושא המנהרות".

על כך אמר ח"כ מרגלית: "כמה חוצפה, כמה עזות מצח. 72 הרוגים, 2457 פצועים. 'דוח לא רציני של מבקר לא רציני'. שום חשבון נפש. בטח לא לשים את המפתחות וללכת כבר הביתה. מיד נתניהו מנסה להפוך הכל לניגוח אישי. קשה? ננסה 'לרכך את המסקנות'. לא נצליח? נגיד שהמבקר מטומטם".

מרגלית אמר כי יעשה הכל כדי לפרסם את דוח המבקר. "הוא עדיין חסוי, ועם ישראל צריך לדעת מה קרה שם בחדרים. 
עם ישראל חייב לדעת מי עומד לנהל את המערכה הבאה, שיכולה להתחיל גם מחר. מהדברים אליהם נחשפתי בוועדת חוץ וביטחון, זהו רק קצה הקרחון על התנהלותו של נתניהו במבצע".

בסוף ההודעה קרא מרגלית לראש הממשלה: "ביבי, תבקש סליחה. ולך".