ח"כ אביגדור ליברמן, יו"ר מפלגת "ישראל ביתנו", התראיין לחדשות ערוץ 2 היום (שישי) לגבי דליפת דוח מבקר המדינה בנושא מבצע "צוק איתן" ואמר: "היה לי מעניין לשמוע את אנשי הקואליציה מתייחסים לכך, ח"כ יואב גלנט אמר שמבצע 'צוק איתן' התנהל באופן לא איכותי, הייתה הערכת חסר במערכת הצבאית ואם אני לוקח גם את המכתב של יורם כהן, ראש השב"כ לשעבר, שכתב לרמטכ"ל ששב"כ העביר את כל ההתראות ודיבר על הערכות מדויקות והצבא בחר להתעלם מהן".



"נתניהו פעל רבות כדי להביא את מבקר המדינה למקום הזה, לבחור בשופט שפירא רק לפני שנתיים והיום הוא טוען שהוא פועל מתוך מניעים אישיים, זו בריחה מאחריות", אמר ח"כ ליברמן והוסיף: "עמדתי הייתה שונה לחלוטין, נתניהו ויעלון החליטו שהם הולכים להכיל את הטרור, מדינת ישראל לא יכולה לשאת ואסור שנהיה חשופים לאיום כפול מאגף צפון ומאגף דרום - חיזבאללה וחמאס".



על הדליפה מתוך הקבינט המדיני-ביטחוני אמר: "הייתה דרישה מבית המשפט העליון לחקור את הדליפה מהקבינט וחבל שלא חקרו את זה בזמן".



ח"כ ליברמן התייחס עוד למבצע "צוק איתן": "51 יום צה"ל דרך על המקום, לא היה מסוגל להכריע את קבוצת המחבלים. צריך לנהל הכל אחרת, גם עכשיו. זה טירוף שממשלה מתנהלת ללא מזכיר ממשלה ויועץ לביטחון לאומי".



מוקדם יותר התייחס בני גנץ, הרמטכ"ל לשעבר, לביקורת על ההתנהלות במהלך "צוק איתן" ואמר: "אני יכול להצר מאוד על העובדה שטיוטת הדוח הגיעה אליי 24 שעות אחרי שהגיעה אל התקשורת" והוסיף: "אני יכול להגיד לכם שצוק איתן והדרך אליו נוהלו בצורה שקולה, אחראית ומאוזנת". בנוסף, גורמים בסביבת ראש הממשלה, בנימין נתניהו התייחסו לטענות בדוח מבקר המדינה ואמרו כי "אין דמיון בין מה שפורסם למה שכתוב בטיוטת הדוח. גם טיוטה זו בוודאי תשתנה לקראת הדוח הסופי, לאחר קבלת התשובות לטיוטה".