ממשיכה הסערה סביב טיוטת דוח מבקר המדינה בנושא מבצע צוק איתן: הבוקר (שבת) תקפה יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמרה כי הוא "סירב אחרי מלחמת "צוק איתן" להקים וועדת חקירה ממלכתית, הבטיח חקירה של וועדת החוץ והביטחון של הכנסת, וגם את זה הוא מטרפד באמצעות הרוב הקואליציוני בוועדה, שמונע פרסום מסקנות מהחקירה".

גלאון מוסיפה: "נתניהו התעלם ממסקנות ועדת אגרנט, שבדקה את מחדלי מלחמת יום כיפור וקבעה, שחבורת מקורבים מצומצמת ניהלה את המלחמה מהמטבח של גולדה מאיר. הוא מעמיד את עצמו מעל לחוק ומעל לכל ביקורת שחוקרת את התנהלותו ומחדליו, ומשתלח במבקר שחשף שנתניהו דילג על הקבינט במהלך המלחמה והסתיר ממנו חלק גדול מהפרטים".

"המלחמה הזו, על התוצאות האיומות שלה ואפס ההישגים שלה, היא אחריות של נתניהו ושל יעלון והיא אחריות של השרים שישבו איתם וידעו שמסתירים מהם מידע ושתקו. נתניהו לא מעז להסתכל לאנשי עוטף עזה בעיניים אבל לתכנן בחדר ממוזג את המלחמה הבאה אין לו שום בעיה".

בטיוטת הדו"ח שהודלפה, הועברה ביקורת חמורה על התנהלות בכירים בצה"ל ובדרג המדיני במהלך המבצע הצבאי ביניהם נתניהו, שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל בעת המלחמה, בני גנץ. בין השאר, נטען בטיוטת הדו"ח כי נתניהו ויעלון לא עדכנו את הקבינט בהתרעת השב"כ מפני עימות צבאי אפשרי מול חמאס בחודש יולי 2014, וכי קבינט ממשלת נתניהו לא דן מעולם באיום המנהרות עד מבצע צוק איתן.

עוד נכתב כי בניגוד להערכות המצב שסיפק הרמטכ"ל גנץ לדרג המדיני, התארכה המלחמה הרבה מעבר למשוער. עוד דווח שגם לאחר חשיפת המנהרה ההתקפית של חמאס בכרם שלום ביום הראשון של המבצע העריך הרמטכ"ל בפני הקבינט שאין לחמאס כוונה ומוכנות לפעולות התקפיות נוספות מהמנהרות. למרות זאת, בהמשך המבצע אירעו ארבע תקיפות של מחבלי חמאס מארבע מנהרות טרור נוספות.

אתמול התייחס גנץ לדו"ח ואמר כי "אני יכול להצר מאוד על העובדה שטיוטת הדו"ח הגיעה אליי 24 שעות אחרי שהגיעה אל התקשורת", אמר גנץ והוסיף: "אני יכול להגיד לכם שצוק איתן והדרך אליו נוהלו בצורה שקולה, אחראית ומאוזנת".