בניגוד להצהרתו של רה"מ:  לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שלישי) כי רק איום בפעולה צבאית של ישראל הביא לשחרור אנשי השגרירות הישראלית במצרים במהומות שהתרחשו במדינה ב-2011, אמר היום  גורם במשרד החוץ למעריב אונליין, כי זו פעם ראשונה שבמשרד שומעים על דבר כזה, כאילו היתה אופציה של תקיפה ישראלית במצרים.

באופן מסורתי מעלים את במשרד החוץ הנאום בטקס לאתר המשרד ולעמוד הפייסבוק, אולם הפעם הנאום לא הועלה. במשרד ראש הממשלה סירבו להגיב והפנו למשרד החוץ ,ואילו במשרד החוץ הפנו חזרה למשרד ראש הממשלה. 

בעקבות הדברים של נתניהו, פרסם משרד רה"מ הבהרה, לפיה כוונתו הייתה לפעולה מתואמת. "מדיניות ישראל היא להגן על אזרחיה המאוימים בכל מקום. במקרה המדובר הכוונה הייתה, לפעולה מתואמת ולא חד צדדית. אנחנו שמחים שלא היה צורך בכך ומודים לצבא מצרים שטיפל במשבר באופן אחראי והביא לפתרון הבעיה", נכתב בהודעה. "רה"מ נתניהו מעריך מאוד את היחסים עם מצרים, וקיום הסכם השלום איתה הוא נדבך חשוב ביציבות האזור". 

בטקס אזכרה לנופלים בשירות החוץ שהתקיים היום  במשרד החוץ בירושלים, אמר ראש הממשלה: "אנחנו עושים מאמצים, בעיקר באמצעות המוסד והשב"כ, להגן עליכם ולהגן על כל עובדי שירות החוץ ונציגינו בעולם. המאמץ הוא חובק עולם וייחודי והוא הציל הרבה אנשים, לא רק בשירות החוץ שלנו, אלא גם בשירות החוץ של מדינות אחרת. לפעמים המאמצים הללו הם על חוט השערה. כאן, לפני כמה שנים, עמדנו בפני מצור שהלך והתהדק על אנשינו בשגרירות ישראל בקהיר. המון פרוע שבא לשחוט את אנשינו, והפעלנו באותו ערב את כל הכלים העומדים לרשותנו, לרבות איום בפעולת חילוץ של צה"ל, דבר שהכריע את הכף והביא את הכוחות המצריים, אז תחת השלטון של האחים המוסלמים, יחד עם תיאום מדוקדק מכאן, הביא לסיום מוצלח של האירוע".

יש לציין כי בחודש ספטמבר האחרון נפתחה השגרירות מחדש לאחר התקרבות ביחסי שתי המדינות. עוד אמר היום נתניהו בטקס האזכרה: "על קיר ההנצחה מאחוריי חקוקים בברזל ובאבן שמותיהם של 16 נופלי שירות החוץ שלנו. הם פעלו באומץ ובמסירות להביא את דברה של ישראל לעמים. חייהם נגדעו בהינף יד זדונית. לא רק בחומר נזכור את זכרם של יקירינו, אלא לפני הכל בלבבות, בתודעת העם שמכיר תודה לשליחיו על תרומתם לחיזוק מעמדה של המדינה".