האם דליי הקרח שספגו יצחק הרצוג ובנימין נתניהו על המשא ומתן שהם מנהלים בנוגע לחבירה של המחנה הציוני לקואליציה גרמו לקץ הסיכויים לממשלה רחבה? בכלל לא בטוח. פרשן מעריב בן כספית חשף היום (שישי) בערוץ 10 כי השניים שוחחו היום שוב. בלשכות של השניים טענו בתגובה כי מהות השיחה הייתה ביטחונית. 



עוד חשף כספית כי במהלך ההלוויה של אחיה של ח"כ ציפי לבני, ניהלו הרצוג ושר האוצר משה כחלון פגישה ארוכה במהלכה שוחחו השניים ממושכות. כחלון, כידוע, הוא אחד התומכים הנלהבים בממשלה רחבה, ולא פעם פורסם כי הוא הפעיל לחץ על כבד על נתניהו על מנת שזה יעשה את הצעד. 



בתוך כך, גוברת ההתנגדות במפלגת העבודה למגעים שמנהל יו"ר המפלגה יצחק הרצוג בדבר הצטרפות לקואליציה ולממשלת נתניהו. מתנגדי ההצטרפות לממשלה נערכים להפגנה גדולה שתערך במוצאי שבת מול ביתו של הרצוג בשכונת צהלה.

ח"כ מיקי רוזנטל, מהמתנגדים הבולטים לכניסה לממשלה פרסם היום פוסט תקיף במיוחד בו טען כי "הנזק האדיר שבוז'י הסב בלתי ניתן לשיקום כל עוד הוא נשאר בתפקידו". לדבריו "הניסיון הנואש בכל מחיר לזחול לממשלה הסב נזק אדיר למפלגת העבודה שמצטיירת כעת כולה כחסרת חוליות, אופורטוניסטית שתתקשה מעתה עוד יותר להנהיג אופוזיציה לוחמת".

לדבריו' הרצוג נתן נוק אאוט לאמינות, שכן לאחר שהבטיח פומבית כי לא יכנס לממשלה הכחיש שוב ושוב את עצם המגעים עם נתניהו ואנשיו, הכחשות שלדברי רוזנטל התבררו כשקרים גסים.

"אל תטעו ואל תירדמו - הרצוג עדיין נחוש להצטרף לממשלה"

לביקורת החריפה הצטרף היום גם החוג לדמוקרטיה, ממשל ושיתוף הציבור במפלגת העבודה שקרא לפעילי העבודה להמשיך ולצאת בפומבי נגד כוונת הרצוג להוביל את העבודה לקואליציית נתניהו: "כל מי שמאס במנהיגותו הרעה של ביבי, כל מי שלא מוכן שיגנבו לנו את הקול ויזחלו לממשלה בשביל הישרדות פוליטית וג'ובים, כל מי שרוצה להביא מהפך ב-2019 במקום לתת לביבי קדנציה חמישית על מגש של כסף - זה הזמן שלכם לעשות רעש", נאמר בהודעת החוג.

 

"אל תטעו ואל תירדמו - הרצוג עדיין נחוש להצטרף לממשלה במחטף שיעבור מעל הראש של כולנו. רוב הח"כים של המחנ"צ עדיין יושבים על הגדר ומפחדים לדבר חזק וברור. הביזיון  ייעצר סופית רק בלחץ ציבורי מסיבי של כל אחד ו אחת מאיתנו".

בינתיים גוברים גם הקולות בליכוד נגד צרוף המחנה הציוני לממשלה וזאת למרות הודעת בכיר בליכוד אמש כי בשל הפערים בין הליכוד למחנה הציוני מתכוון הליכוד לפנות במהלך השבוע הבא לאביגדור ליברמן ולהציע לו להצטרף לממשלה.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי פרסמה היום הודעה בה נכתב "או אנחנו או הם לא היתה רק סיסמת בחירות, זו אמירה שמשקפת פערים בתפיסות עולם, הציבור בחר בנו ואנו צריכים לקחת את המנדט הזה ולהובל את ממשלת המחנה הלאומי לפי האג'נדה שבשמה נבחרנו. המחנה הציוני היא מפלגה בהתרסקות, אין לממשלה צורך בהם, ואין סיבה שנזרוק לבוז'י חבל הצלה".  קודם לכן הביעו גם השר זאב אלקין וחברי הכנסת אורן חזן ויואב קיש התנגדות נחרצת לכניסה לממשלה.