רה"מ בנימין נתניהו הודיע היום (שני) לח"כ דוד ביטן כי יכהן בתפקיד יו"ר הקואליציה במקומו של ח"כ צחי הנגבי, שאמור להתמנות לשר בממשלה. ביטן יחל את כהונתו בפתיחת כנס הקיץ של הכנסת ביום שני הבא. 

"רה"מ קרא לי היום, והודיע לי כי אני מתמנה לתפקיד יו"ר הקואליציה, וכי אמשיך לכהן כיו"ר ועדת הכנסת עד סוף כנס הקיץ שיסתיים בתחילת חודש אוגוסט", סיפר ח"כ ביטן. הוא אמר כי המשימה הראשונה שלו כיו"ר קואליציה תהיה לגבש את הקואליציה שנשענת כיום על 61 ח"כים, לקראת המשימה המרכזית, להעביר את תקציב המדינה הדו שנתי בקריאה ראשונה עד סיום כנס הקיץ. 
ח"כ ביטן אמר כי לאור הקשיים בניהול קואליציה של 61 ח"כים הוא תומך בהרחבת הממשלה: "אני יודע שמתנהלים כל העת מגעים. הסיכוי להרחבת הממשלה עם המחנה הציוני או עם ישראל ביתנו לא גבוה, אך הוא קיים, ונמשכים המאמצים בכיוון". לדבריו, אם ישראל ביתנו תיכנס לממשלה יהיה צורך למנות את אביגדור ליברמן לשר הביטחון ואילו משה בוגי יעלון יצטרך להתמנות לתפקיד שר החוץ. 

נתניהו מתכוון להשלים בימים הקרובים את סבב המינויים בקואליציה, הכולל בין היתר את מינויו של ח"כ אבי דיכטר לתפקיד יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת במקום הנגבי. עדיין לא ידוע לאיזה תפקיד בממשלה ימונה ח"כ הנגבי. לדברי ח"כ ביטן הדבר תלוי בהתפתחויות הקואליציוניות. אם יכנסו שותפים נוספים, לדבריו, הנגבי יהיה שר בלי תיק, ואם לאו, יהיו שינויים בהרכב השרים והנגבי צפוי לקבל את אחד התיקים בממשלה.