מפלגת העבודה מתרסקת, כך לפחות עולה מסקר של קמיל פוקס שפורסם הערב (שני) בחדשות ערוץ 10. על פי סקר זה, המפלגה יורדת עד לשפל של 13 מנדטים, ומאבדת 11 מכוחה הנוכחי - 24 מנדטים. גם בסקר של ערוץ 2 שפורסם הערב, המחנה הציוני מאבד נתח משמעותי מכוחו, אם כי בסקר הזה הירידה פחותה יותר, והתוצאה עומדת על 17 מנדטים. 

זאת, על רקע הדיבורים הלא פוסקים על משא ומתן על כניסה של המחנה הציוני בראשות יצחק הרצוג לקואליציה בראשות נתניהו, צעד שגורר ביקורת חריפה מצד בכירים במפלגה כמו שלי יחימוביץ' ועמיר פרץ.  גם ח"כ מיקי רוזנטל ביקר את הרצוג בחריפות על ניהול המשא ומתן, ולאחר פרסום תוצאות הסקרים הגיב בחשבון הטוויטר שלו: "לא אוהב להגיד ״צדקתי״, אבל אני חוזר וטוען שעצם המו״מ לזחילה לממשלת ימין גורם נזק עצום למפלגת העבודה" 

הליכוד מאבד לפי הסקרים הללו רק מעט מכוחו, ומקבל 25 מנדטים בסקר ערוץ 10, מול 27 בסקר ערוץ 2. מגמה נוספת שעולה מן הסקרים היא הזינוק של מפלגת  יש עתיד בראשות יושב הראש שלה יאיר לפיד. 17 מנדטים בסקר ערוץ 2 מול 11 מנדטים כיום. בסקר ערוץ 10 אף מזנק לפיד לתוצאת שיא של 20 מנדטים. 



ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) התייחס לכך וצייץ בטוויטר:  "לא אוהב להגיד 'צדקתי', אבל אני חוזר וטוען שעצם המשא ומתן לזחילה לממשלת ימין גורם נזק עצום למפלגת העבודה".




הרצוג מסביר למה להיכנס לממשלה: "מזהה הזדמנות מדינית נדירה"

אתמול חשפו בערוץ 10 הקלטה של הרצוג בשיחה בחוג בית מצומצם, בה הסביר מדוע הוא מעוניין להיכנס לממשלת נתניהו. "מהיום הראשון לאחר הבחירות היו גישושים", אמר יו"ר המחנה הציוני, "יכולתי להיכנס כבר מאה פעם בשנה האחרונה אבל לא נכנסתי כי אמרתי: 'אם יש משהו זה חייב להיות שנוי היסטורי ודרמטי בכיוון'".
לדבריו, "אני מאתר הזדמנות אזורית, מדינית נדירה שאולי תחלוף ולא תחזור. אני לא אומר את זה בעלמא. אני אומר את זה בידיעה. היא מסובכת מאין כמותה, היא מורכבת, אני לא יודע אם היא תקרה, אבל יכול להיות שהיא תקרה אך ורק בגלל שינוי במבנה הממשלתי. ואם מותר לדבר עם אבו מאזן מותר לדבר עם ביבי", אמר יו"ר מפלגת העבודה. לדברי הרצוג, נתניהו נתן התחייבויות לקהילה הבינלאומית שאותן הוא לא יכול לממש בגלל הרכב הממשלה
יו"ר המחנה הציוני מתח ביקורת על חברי סיעתו, שמדברים, לדבריו, בלי לדעת על מה דנים. "אני מתנהל באחריות. לא יכול לדבר בחוץ, לא יכול המציא אגדות שאני שומע מח"כים שלנו, שאין להם מושג מה על הפרק וכל אחד מספר סיפורים שהוא דיבר איתי ואמרתי ככה וככה".