"יצחק הרצוג ינסה רק עד סוף השבוע הקרוב לקדם הקמת ממשלת אחדות", כך אמר הבוקר (שני) גורם בכיר במפלגת העבודה. לדבריו, הרצוג הקציב למגעים "רק עוד יום או יומיים". רק הבוקר אמר יו"ר המחנה הציוני במפגש סגור עם ראשי תנועת המושבים והארגונים החקלאיים שהתקיים בבית תנועת המושבים שבתל אביב, כי "הנושא חייב להיות מוכרע בזמן הקרוב, לא ניתן למשוך את זה יותר מידי, לכאן או לאן. אם אביא הסכם אביא משהו לטווח הארוך, יש כאן הזדמנות". 
בדיון השתתפו בין היתר ח"כ איתן ברושי, מזכ"ל התנועה הקיבוצית מאיר צור, מזכיר התנועה ניר מאיר והשר לשעבר שלום שמחון. הרצוג אמר כי הנושאים שעומדים במרכז הדיונים עם נתניהו הם מדיניים, כלכליים, חברתיים ודמוקרטיים ולדבריו של הרצוג "יש כאן הזדמנות ייחודית שאולי לא תחזור".

המגעים ייכשלו? הרצוג יאשים את נתניהו

אם מאמציו יכשלו, ימסור הרצוג הודעה בפתח מושב הקיץ של הכנסת, שיתקיים ביום שני בעוד שבוע בדיוק. ככל הנראה, בהודעה יטיל הרצוג את האחריות לכישלון המגעים על ראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך הכנס הסגור של תומכיו בתנועת המושבים אמר הרצוג כי "אם לא תהיה שותפות אמת לא תהיה אחדות. הפערים מספיק גדולים. ניסיתי את המהלך, אסתכל בעיני הציבור ואומר לו את האמת ואני בטוח שאשכנע אותו לכאן או לכאן".

יצחק הרצוג בפגישה עם בכירי הקיבוצים והמושבים, הבוקר

בקלטת שפורסמה לראשונה הבוקר בגל"צ ע"י הכתב עידו בנבג'י ובה ההקלטה מתוך הכנס, נשמע הרצוג כשהוא דווקא מעודד לנוכח הסקרים האחרונים בנוגע לעמדת הציבור על ממשלת האחדות, שכן לדבריו למרות שהציבור עוד לא יודע במה מדובר - יש גרעין תמיכה לא מבוטל בהצטרפות המחנה הציוני לממשלה.
בסקר של מכון פאנלס פוליטיקס שפורסם היום ב"מעריב-השבוע", מנבאים התרסקות למפלגת המחנה הציוני. על פי הסקר, אילו הבחירות היו נערכות היום המחנה הציוני בראשות הרצוג היה מקבל 13 מנדטים בלבד.

ההקלטה מהכנס הסגור: "חושבים רק איך להפיל אותי"

על ההתנגדות העזה של יריביו הפוליטיים בתוך המפלגה להצטרפות לממשלה אמר היום במהלך הכנס הסגור: "הם רק חושבים איך להפיל אותי. אין להם את העובדות בידיים. הם עוסקים רק באיך להפיל אותי. חלקם מלכתחילה וחלקם מהזמן האחרון. זה לא ירתיע אותי מניסיון לעשות בדיקת אמת".
גורם בכיר המעורה במגעים עם נתניהו אמר היום כי "אין עדיין פריצת דרך" וכי "הפערים היו מאד גדולים והם עדיין מאוד גדולים ואין שום התקדמות". כרגע לא מתוכננת פגישה נוספת בין הרצוג לנתניהו. בינתיים, ממשיך הרצוג לנסות לגייס תמיכה במפלגה למהלך שהוא מוביל. אתמול נפגשו מזכירי סניפים ממחוזות דרום ונגב, המושבים והקיבוצים הדרומיים במפלגת העבודה עם הרצוג והביעו תמיכה מלאה בו ובמהלכים שהוא מוביל.
בהודעה שפרסמו לאחר הפגישה אמרו מזכירי הסניפים כי "זכותו ואף חובתו של יו"ר מפלגת העבודה למצות לחלוטין את הבדיקות ואת יכולתו להוביל מהלך שישנה את פניה של המדינה. אם הוא לא עושה זאת הוא מפקיר את עתיד המדינה ומועל במשימתו". עוד הוסיפו מזכירי הסניפים: "נמאס לנו לראות בעלי אינטרסים פוליטיים מנגחים ומתלהמים בגסות מול יו"ר המפלגה ואנו מבהירים כי בעינינו זו פגיעה ישירה במפלגה עצמה. הדרום והפריפריה זקוקים למי שמוכן לקחת את המדינה הזו קדימה".

הפגנה נגד ממשלת אחדות. צילום: יקי צימרמן
בין המשתתפים במפגש אתמול עם הרצוג היו אבנר כחלון מקרית גת, חיה כהן מאשדוד, יוסי שריקי מנתיבות, יהודית אוליאל משדרות, ישראל זיו מאשקלון, יוסי סולימני מקרית מלאכי, דינה דיין ממצפה רמון ופארחן אבו ריאש חורה.

הספין של השר לוין והפעלת הלחץ על הרצוג

בתוך כך, חבר הכנסת מיקי רוזנטל מהמפלגה אמר הבוקר בגל"צ כי "הרצוג מאוד רוצה להיכנס לממשלה כמעט מבלי תנאים. אני רואה בכך סכנה - רוב המצביעים מתנגדים למהלך הזה". רוזנטל הוסיף כי "כניסתו של הרצוג לממשלה תפצל את מפלגת העבודה ותגזור את גורלה - לא רק שתרד ל-13 מנדטים, אלא למספר חד ספרתי".
בנוסף לכך, שר התיירות יריב לוין קרא היום ליו"ר ישראל ביתנו אבגידור ליברמן להצטרף לממשלה. גורמים במפלגת העבודה אמרו כי מדובר בספין שנועד להפעיל לחץ על הרצוג להגמיש את תנאיו לכניסה לממשלה.