יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו לשתף פעולה עם יוזמת השלום הצרפתית: "תניחו להכל מאחור ובואו ניפגש" אמר אבו מאזן והתייחס לאמירת נתניהו שרק מו"מ ישיר בין הצדדים יביא להישגים: "כששני צדדים מוזמנים למפגש אי אפשר להציג תנאים מראש. מי שצריך לשפוט ולהגיד מה נכון ומה לא זו הקהילה הבינלאומית. לשאלת מעריב אונליין מדוע הוא מסרב להכיר במדינה יהודית, סרב אבו מאזן להתייחס.

כשנשאל אבו מאזן האם איבד אמון בנתניהו וברצונו למו"מ ענה: מאז שהתחלנו במשא ומתן עם הישראלים אנו מדברים עם ראשי ממשלות בישראל. אני לא יכול להגיד אם מאמין לו או שאיבדתי אמון. איך ישבנו עם אולמרט 8 חודשים? כעמדת פתיחה למשא ומתן אנו לא יכולים להגיד אם מאמינים לו או לא. 
אבו מאזן תקף את נתניהו על הבנייה בהתנחלויות: "הממשלה הישראלית בונה התנחלויות על אדמה פלסטינית. אנחנו לא נסכים לכך שכל יום יש התנחלות חדשה ומחסום חדש. העולם כולו נגד התהחלויות זו העמדה ששומעים מהאמריקאים ומהאירופאים. 12 החלטות יש במועצת הבטחון נגד התנחלויות. תעצרו אותן.

אבו מאזן בנאומו פנה ישירות לנתניהו: אי אפשר כשהשוט מעל הראש שלי להגיד לי עצור. תעצור אתה. אתה אומר שאין פרטנר והיד שלנו מושטת יומם וליל. אתה רוצה לבחור מישהו אחר? אותך בחרו הישראלים ואותי הפלסטינים. אני 'טרוריסט דיפלומטי' כמו שאמר עליי ליברמן. חוץ מזה אין לך משהו להגיד עליי. תניחו לכל ובואו למו"מ. אנחנו לא רחוקים ומשתפים פעולה באופן יומיומי. אל תדחקו אותנו לקיר. כולנו נפסיד".
אבו מאזן הזמין את נציגי מפלגת מרצ, המפלגה היחידה בישראל שהביעה תמיכה פומבית בעד יוזמת השלום הצרפתית, למפגש במוקטעה. את משלחת מרצ הובילו ח"כ עיסאווי פריג ומזכ"ל המפלגה, מוסי רז. היו"ר המשיך ואמר: "התכנית הצרפתית טובה מאחר ואנו רוצים שהקהילה הבינלאומית תישא באחריות לסכסוך הבלתי נגמר הזה. אנו רוצים שכל העולם יעמוד לצידנו.  אנו אחרון העמים שסובל מהכיבוש. עד מתי זה ימשך? עד מתי העולם יסכים שעם אחד ישלוט בעם אחר?
נתניהו עם שר החוץ הצרפתי. ירים את הכפפה? צילום: קובי גדעון, לע"מ
אבו מאזן טוען כי אם נתניהו לא ישתף פעולה עם היוזמה הצרפתית, דאעש ישלטו באזור. דברים דומים אמר זאן מרק איירו, שר החוץ הצרפתי בביקורו בישראל. "אם לא יהיה שלום אצלנו הקיצונים ישלטו בכל מקום. אנחנו נגד טרור ואלימות ולא רוצים אותם כאן ולא באירופה אבל אם לא נזדרז כל הקיצוניות בסוריה לבנון מצרים ועיראק תגיע לישראל". 
אבו מאזן התייחס לטענות לגבי הסתה בראשות הפלסטינית: "נכון, יש אצלנו הסתה בספרי הלימוד, ובטלויזיה, בואו נפתור את הבעיה ונחיה את וועדת ההסתה שסוכם עליה כבר לפני 16 שנה; ועדה משותפת לישראל ופלסטין בראשות ארצות הברית, שתשפוט איפה יש הסתה ומה צריך לתקן. יריב לא יכול להיות גם שופט".
ח"כ עיסאווי פריג  אמר כי "במרצ תומכים ללא סייג בהתפתחות מדינית ונעשה הכל כדי שהיוזמה הצרפתית שתביא לדחיפת השיחות תצא לדרך. אנו נעמוד מאחוריה וניתן לה רוח גבית.  האליבי של נתניהו שרוצה רק שיחות ישירות זה כמו ךנהל משא ומתן עם סוס ורןכבו אנחנו צריכים מעורבות בינלאומית. הצרפתים הם לא צד לכאן ולא לכאן".