בזמן שבישראל מתנהל משא ומתן קדחתני לקראת ממשלת אחדות לאומית, נשא נשיא מצרים, עבד אל-פאתח א-סיסי, נאום בו קרא לחידוש המשא ומתן המדיני לשלום, בין ישראל לפלסטינים. צבי מזאל, לשעבר שגריר ישראל במצרים, ניתח את דבריו באוזניי ניסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "א-סיסי מנסה להחזיר את מצרים לבמה הפוליטית במזרח התיכון.



"מצרים הייתה עסוקה בצרות שלה הרבה מאוד זמן, והוא הצליח להתבסס. הוא מטפל בכלכלה בצורה די סבירה, יש לו הישגים, ונדמה שהוא ראה שהגיע הזמן לומר משהו בתחום החשוב של המזרח התיכון כולו, ולהעמיד את עצמו במקום נוח. מצרים תמיד תיווכה, מובארק תמיד תיווך. בישיבות איתו הוא היה מרים את הטלפון לערפאת ומתחיל לדבר איתו, כאשר לידו ישב ראש ממשלת ישראל או שר החוץ. אז בהחלט זה תפקידה של מצרים. הוא (א-סיסי) יכול לעשות את זה גם כן. רק שלשום היה אצלו אבו מאזן. אבל לראות אותו כ'סוכן' של ממשלת ישראל או של בוז'י, לא, מזה המצב רחוק מאוד. זה לא הבן אדם".



משעל ציין שלפי פרסומים שוררים יחסים חמים בין א-סיסי לבין נתניהו, ושהשניים מדברים זה עם זה אחת לשבוע. "כך נאמר בהצהרה של ראש הממשלה עצמו, נדמה לי, שהודיע שהוא מדבר עם א-סיסי לעיתים תכופות", אישר מזאל, "אבל א-סיסי עצמו הוא לא סוכן של ממשלת ישראל. הוא נשיא של מדינה ערבית, בעלת עמדות ברורות, שהוא חוזר עליהן מפעם לפעם, ובצורה מאוד מאוד מתונה. הוא לא תוקף את ישראל, הוא לא מגנה את ישראל אף פעם, אבל הוא נמצא בכיוון הערבי ואין שינוי בעסק הזה".

"צריך לשים לב שהוא לא אמר שהוא יתווך. הוא אמר שהוא מקבל את היוזמה הצרפתית שאנחנו דחינו, הוא אמר שהוא מקבל את היוזמות של ה'קוורטט', הוא מבין שיש עכשיו סיכוי למשהו, אולי, דרך סעודיה ומדינות המפרץ, שיש להן אינטרס זהה עם ישראל מול אירן, אבל כל זה לא מחדש. אלא מה? כאן הפכו את זה, בגלל המשא ומתן בין ביבי לבוז'י, למי יודע מה. אין שינוי בעמדות המצריות, אבל מצרים היא בהחלט חיובית ורוצה לסייע".
עריכת תוכן: אסף נבו, 103FM