מתייחס לראשונה לסערה הפוליטית: שר האוצר, משה כחלון כינס היום (חמישי) מסיבת עיתונאים בבית העירייה במעלות-תרשיחא, בעקבות ההתפתחויות הפוליטיות ביממה האחרונה. לסיעת כולנו יש 10 ח"כים בממשלה והיא יכולה לשמש לשון מאזניים במצב הנוכחי.



ח"כ כחלון פתח ואמר: "אני רוצה לפתוח ולברך על החלטת הממשלה, זה חיוני וחשוב ליציבות הפוליטית. זה לא סוד שמיד עם הקמת הממשלה אני פעלתי להרחבתה בכל התחומים. פעם אחת מהצד של מפלגת העבודה, פעם שנייה מהצד של ישראל ביתנו ולא עצרתי ולו לרגע אחד. זה חיוני וחשוב שתהיה ממשלה רחבה".



עוד אמר שר האוצר: "זה לא סוד שבחודש וחצי האחרונים, הממשלה כמעט לא הצליחה להעביר חוקים שהם שנויים במחלוקת, כמעט אפס תפקוד. המשא ומתן עם מפלגת העבודה לא הגיע לצערי לידי הבשלה למרות שרציתי, זה לא צלח. כרגע המשא ומתן עם ישראל ביתנו, נראה שהולך לקראת הבשלה ואני מקווה שזה יסתיים כך".



 

"צריך לשפוט את ליברמן כמו כל ח"כ"


"מאז הדיווחים על אביגדור ליברמן יש קולות שמבקרים את זה, אני דוחה כל ניסיון לשלול את ח"כ ליברמן לתפקיד", אמר כחלון, "צריך לשפוט אותו כמו כל ח"כ אחר, על התנהלותו ותפקודו. יחד עם זאת, צריך שיהיה ברור שהממשלה קמה על בסיס שמירה על שלטון החוק, אחריות, שיקול דעת וממלכתיות. כל זמן שזה יפעל ככה, תהיה תמיכה של כולנו בממשלה".



"בכוונתי לעמוד יחד עם חבריי לסיעה על כך שזה יישמר. אנחנו מחויבים שהממשלה תפעל תוך שיקול דעת. יש לנו משימות חשובות על הפרק ואנחנו צריכים להקטין את הפילוג בחברה ולפעול לפי מה שנכון למדינה ולא מה שנכון למפלגה", אמר שר האוצר. "מפלגת כולנו תשמור על מערכת שלטון החוק ובית המשפט. כרגע יש לנו אתגר לא פשוט של תקציב המדינה לשנים הקודמות".



"מקווה שישולב בתפקיד בכיר", יעלון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
"מקווה שישולב בתפקיד בכיר", יעלון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



כחלון התייחס לשר הביטחון משה יעלון: "מדינת ישראל חבה חוב גדול לשר הביטחון היוצא משה יעלון. מדובר באדם בעל מניות רבות בשמירה על ביטחון ישראל. אני מקווה ומאחל שהשר יעלון ישולב בתפקיד בכיר בקואליציה וימשיך לתרום את תרומתו הרבה לביטחון ישראל בכל הגופים הרלבנטים. התרומה שלו היא קריטית לביטחון ישראל, לחברה ולממשלה". כחלון סיכם: "אני מתחייב יחד עם סיעת כולנו שנמשיך לפעול כדי לשמור את צה"ל מחוץ לשיח הפוליטי, זה לא מוסיף שום דבר אלא רק גורם נזק".