סערת הפרישה של ח"כ אורלי לוי-אבקסיס מישראל ביתנו: למעריב אונליין נודע כי אמש התקיימה שיחה קשה בין לוי אבקסיס ליו"ר המפלגה, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, ממנו הבינה כי הנושאים החברתיים לא יעמדו במוקד הדרישות הקואליציוניות במשא ומתן על ההצטרפות לממשלה וכי ליברמן לא מתכוון להתעקש בסוגיות אלה. על רקע זה היום (חמישי) החליטה לוי-אבקסיס לפרוש מסיעת ישראל ביתנו


ליברמן רשאי לפנות כעת לוועדת הכנסת להכריז על לוי-אבקסיס כפורשת ואז ישללו ממנה הזכויות להגיש הצעות חוק, שאילתות או להיות חברה בוועדות. הדבר היחיד שתוכל לעשות בכנסת הוא להצביע במליאה. כמו כן, במקרה כזה לא תוכל ח"כ לוי-אבקסיס להתמודד בבחירות הבאות, ברשימה המיוצגת בכנסת הנוכחית. בתוך כך חבר הכנסת יואל חסון (המחנה הציוני) הציע הערב כי מפלגתו תאפשר ללוי-אבקסיס להגיש הצעות חוק ולנאום על חשבון המכסה של המחנה הציוני.

אחיה של אורלי לוי-אבקסיס, סגן שר הבינוי והשיכון, ח"כ ז'קי לוי (ליכוד) אמר בתגובה לפרישה: "מצד אחד חבל מאוד שדווקא בלב המו"מ אנו עדים לפרישה שמעיבה על השמחה שבהרחבת הקואליציה. מצד שני, בביתי חונכנו לעמוד על עקרונותינו ולהעריך אנשים של עקרונות, בעלי עמוד שידרה חזק וכזו היא אחותי, אורלי לוי-אבקסיס. אני סמוך ובטוח כי אורלי תמשיך לעשות ולהוביל בעשייה חברתית ענפה למען אזרחי מדינת ישראל ובמיוחד למען השכבות החלשות, כפי שעשתה מראשית דרכה בכנסת ישראל".

כזכור, מוקדם יותר היום הודיעה לוי-אבקסיס הודיעה על פרישה מישראל ביתנו. ח"כ לוי-אבקסיס הודיעה על כך בפוסט שפרסמה בעמוד הפייסבוק שלה ובו כתבה: "בכוונתי לפעול כחברת כנסת על פי צו מצפוני ובאופן שישקף אך ורק את טובת הציבור". מהלך זה מוביל לכך שהקואליציה החדשה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עוד לפני שהוקמה, תמנה 66 חברי כנסת.

הודעתה של ח"כ לוי-אבקסיס עוררה סערה ב"ישראל ביתנו" והתקבלה בתדהמה. ליברמן שמע על ההתפתחות בשעה שקיים משא ומתן על הכניסה לקואליציה עם שר התיירות יריב לוין במשכן הכנסת. בתגובה לפרישה נמסר בתגובה מסיעת "ישראל ביתנו": "הופתענו לשמוע על צעדה של ח"כ אורלי לוי-אבקסיס. 'ישראל ביתנו' צפויה להשיג במו"מ המתנהל כעת הישגים משמעותיים מאוד בתחום החברתי וצר לנו שח"כ לוי לא תהיה חלק מהם".


"לא ביקשתי לעצמי משרה"



"מיומי הראשון כפרלמנטרית בכנסת ישראל פעלתי לקידום הנושאים החברתיים-כלכליים ולמען האוכלוסיות החלשות בחברה הישראלית", פתחה ח"כ לוי-אבוקסיס, "הדרך הייתה ועודנה לא קלה, גיליתי שהעשייה החברתית והחקיקה במיוחד נתקלים לא פעם בחומות גבוהות, בקיבעון, לעתים אף באטימות מרתיחה. בשנים בהן אני מכהנת כחברת כנסת ניסיתי להגיע למקומות הפחות מוכרים, לראות ולשמוע את האנשים שמאחורי המספרים והסטטיסטיקות, לפתוח את הדלת לאותם חסרי אמצעים שזקוקים לסיוע אם זה יתומים מאב ואם, נכים שמתחננים שמישהו ישמע את קולם וילדים עם צרכים מיוחדים ובני משפחותיהם שמעבר לחיבוק החם זקוקים לכלים אפקטיביים בכדי להרים את הראש כל יום מחדש". 





עוד כתבה: "נחשפתי לעולמם הקשה של דיירי הדיור הציבורי ופעלתי רבות למענם בין היתר בעצירת מכירת החיסול של דירות הדיור הציבורי. שמעתי ואני עדיין שומעת בכל יום את קולם של אותם זוגות צעירים בעיקר בפריפריה בעיקר שבאים ושואלים מתי כבר נוכל להגיע למצב בו אדם בישראל מתפרנס בכבוד ומסוגל להפוך את חלום הדירה למציאות גם אם הוא לא מגיע מבית עשיר. לטעמי, האנשים האלו הם הפנים והשמות שצריכים להיות בחזית העשייה הציבורית ולא בחצר האחורית של מדינת ישראל".

"האמנתי שהימים האחרונים סיפקו לנו הזדמנות אמתית לקידום משמעותי של התחומים האלו", המשיכה חברת הכנסת לוי-אבקסיס, "אך לצערי ההזדמנות שנקרתה כעת בפנינו כמפלגה העומדת לכניסה לממשלה, לא נוצלה בתחום החברתי בשום דרך. הנושאים והסוגיות שבגינם בחרתי לעסוק מלכתחילה בפעילות ציבורית ולמען הציבור, הופקרו לחלוטין ושוב נותרו בצד חרף עמדותיי הברורות לפיהן פעלתי ואותן העליתי בפעילותי הפרלמנטרית והמפלגתית. חשוב לי לציין שמעולם לא ביקשתי לעצמי משרה, אבל בהחלט דרשתי שהנושאים החשובים לי לקידום השכבות החלשות יקבלו את המקום הראוי להם בקדמת העשייה המפלגתית. זה לא קרה, ולא יכולתי להישאר אדישה לכך".

לוי-אבקסיס סיכמה וכתבה: "לכן, החלטתי שלא לקחת חלק במהלך הפוליטי הנוכחי, ונוכח הסיטואציה שנוצרה אני מודיעה על סיום דרכי ב'ישראל ביתנו'. אני עושה זאת בראש מורם ומתוך ידיעה והכרה שהמהלך אותו אני נוקטת עלול להוות לי למכשול בפעילותי הפרלמנטרית. איני חוששת מכך. בכוונתי לפעול כחברת כנסת על פי צו מצפוני ובאופן שישקף אך ורק את טובת הציבור. אני מתחייבת שאמשיך בעשייה החברתית ולמען אלו הזקוקים לסיוע, עשייה אותה הובלתי בשנים האחרונות בכנסת ומחוצה לה. אשאר נאמנה לציבור שלאורך כל הדרך תמך בי, ואני מבטיחה שאמשיך לפעול ולעשות ככל שביכולתי ובאמצעות כל הכלים שיהיו בידיי בדיוק כפי שפעלתי עד היום".