ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק הגיב היום (שישי) להתפתחויות הפוליטיות האחרונות וביקר בצורה חריפה את מינויו המסתמן של אביגדור ליברמן לתפקיד שר הביטחון. "מדובר במינוי שגוי. המצבים שבהם מונו שרי ביטחון לא מתאימים כבר הולידו טעויות קשות. בחודשים הראשונים ליברמן ינסה להיראות מתון, אבל במוקדם או במאוחר, במציאות בישראל, אנחנו נראה את המחיר שנשלם. נתפלל שהוא לא יהיה כבד מדי", אמר ברק בראיון ל"חדשות 10".  

ברק המשיך והתייחס להתפטרותו של יעלון. "לקחת את הבן אדם הכי טוב והכי מתאים לתפקיד - יש פה ביטוי לחוסר אחריות, כלפי צה"ל וכלפי אזרחי ישראל. ליעלון לא הייתה שום ברירה אלא להתפטר. כל התנהגותו של בוגי מאז פרשת החייל היורה, הגיבוי שהוא נתן לרמטכ"ל אחרי שאמר שאין מקום להוריד מחסנית על ילדה בת 12, ועד לסגן הרמטכ"ל בנוגע לאמירתו שקציני צה"ל חייבים להיות מסוגלים לומר את דעתם. העובדה שהגיבוי הזה שהוא נתן לערכי מדינת ישראל ולערכי מגילת העצמאות הביא לפיטוריו, מביאים שוב לסימן שאלה כבד על ההנהגה במדינה בישראל", אמר. 
ברק המשיך וטען "אני מדבר משיקולים ענייניים. ביני לבין בוגי היו מחלוקות. אי אפשר לקחת מהאיש את המקצוענות או המחויבות שלו לערכי צה"ל ולערכי מדינת ישראל, שננטשים לנגד עינינו על ידי ההנהגה". 

ראש הממשלה לשעבר תקף את ממשלת ישראל הנוכחית, וטען כי דבקו בה "ניצנים של פאשיזם". "זה לא כמו גרמניה, בגלל שבגרמניה קרה מה שקרה אחר כך, אבל פאשיזם קרה בעוד הרבה מקומות, באירופה ובאמריקה הלטינית. זו תקופה שתיזכר לדיראון עולם. ציונות חפצת חיים וניצנים של פאשיזם כמו שאנחנו רואים עכשיו לא יכולים לחיות בצוותא". 
"אני מסתובב הרבה בעולם. לא נותר אף מנהיג רציני בעולם, אף מוביל דיעה, שמאמין לממשלת ישראל", סיכם ברק. 

מלשכת אביגדור ליברמן נמסר בתגובה: ״המורשת שהשאיר אחריו אהוד ברק בסיום כהונתו כראש ממשלה וכשר ביטחון היא מדינה בוערת, עיי חורבות, מבצעים כושלים ושובל של עסקאות ביטחוניות מפוקפקות״.