כצפוי, אישור מתווה הגז המתוקן היום (ראשון) בישיבת הממשלה, נתן את האות לסבב נוסף של תגובות וביקורת קשה עליו, בניסיון למנוע את קיומו במתכונת הנוכחית. השר להגנת הסביבה, אבי גבאי: "התנגדתי היום למתווה הגז בישיבת הממשלה משלוש סיבות עיקריות. ההחלטה מאמצת מחדש את המתווה שבתשעה חודשים שעברו מאז אישורו, המציאות הוכיחה שהוא טעות אחת גדולה. המחירים שנקבעו במתווה גבוהים מדי ומונעים שימוש בגז להפחתת זיהום האוויר. 


גם הלקוחות צריכים יציבות בעולם שאין בו תחרות. המתווה מסיר את פיקוח המחירים, כשאין תחרות כך שהחברות יוכלו להעלות מחירים ועדיין לקבל פיצוי מהממשלה על שינויי רגולציה". 

ח"כ שלי יחימוביץ
, חברת הכנסת שעמדה בראש המאבק במתווה הנוכחי, אמרה על החלטת הממשלה בעניין הגז: "נתניהו ממשיך להוכיח כי הוא משרת בדבקות רבה את האינטרסים של חברות הגז ופוגע קשות באינטרס הציבורי. ביטול סעיף היציבות הוא אמנם הישג אדיר לציבור, ובניגוד לאיומי נתניהו המשקיעים לא ברחו ולא שברו את הכלים אלא קיבלו את העובדה שחוקי המדינה חלים גם עליהם.

למרבה הצער, במקום לנצל את המתנה שהגיש בג"ץ, להבין שכל הנחות המוצא קרסו, ולתקן את המתווה, הושקעה אנרגיה אינסופית בניסיון לייצב מתווה מופרך שגם הוא יקרוס לתוך עצמו. המחירים שנקבעו במתווה גבוהים באופן שמעצים את יוקר המחיה ואת זיהום הסביבה במקום לשמש כלי במלחמה נגדם. מתווה זה לא יתממש ולא יחזיק מים כיוון שהוא מנוגד לכל הגיון עסקי ומוסרי, ואנו נמשיך להיאבק בו, שעה שנתניהו ימשיך להיאבק לטובת תשובה וחבריו".

ח"כ זהבה גלאון: "עוד לפני אישורו הסופי של מתווה הגז, הממשלה כבר נתנה לחברות הגז את המפתחות לכלכלת המדינה ואיפשרה להן לנסח בעצמן את התנאים הרגולטוריים להם יהיו מחויבות. ההתנהלות המתרפסת הזאת היא הצצה לעתיד שמתווה הגז מבטיח לנו, במסגרתו מספר מצומצם של ברוני גז ישלטו לא רק במשאבי הטבע היקרים ביותר שלנו, אלא גם בפוליטיקה ובתקשורת."
מתווה הגז
גלאון הוסיפה: "העובדה שהמתווה החדש נוסח בחטף וללא שיתוף הציבור, היא רמיסה נוספת של הדמוקרטיה במטרה להכשיר מתווה גרוע שמסכן את עתידה של ישראל. גם אם עורכי הדין של חברות הגז הצליחו לכתוב עבור הממשלה סעיף יציבות עוקף-בג"צ, אותנו הם לא יצליחו לעקוף. לא נתמוך בשום סעיף שהמשמעות שלו היא החלשת הקול של הציבור."


ח"כ דב חנין
תקף את ההחלטה ואמר: "הממשלה אישרה בחטף את מתווה הגז  ללא כל דיון ציבורי שהיה ראוי לקיים בהחלטה שמשמעויותיה הכלכליות, החברתיות והסביבתיות ישפיעו על אזרחי ישראל לעשורים הבאים. כבר בזמן שחלף, התברר שכמה מטענות המתנגדים למתווה היו נכונות, והמחיר שנקבע  גבוה מדי. זה אבסורד שהתעשייה של מדינה שבבעלותה אוצרות גז טבעי מעדיפה דלקים מזהמים כי הגז פשוט יקר מדי למפעלים. אני קורא לממשלה לחזור בה מהמתווה האסוני הזה ולקיים דיון ציבורי ורציני במתווה גז חדש שרואה לנגד עיניו את טובת הציבור בישראל לפני האינטרסים של חברות הגז".

מור גלבוע, מנכ"ל מגמה ירוקה: "מתווה הגז של נתניהו נשאר טוב לטייקוני הגז וגרוע לכלכלת ישראל ולעתיד של כולנו. המתווה המוצע הוא הוכחה ניצחת לכך שגורמים קיצוניים השתלטו על ממשלת ישראל והם אלו שלמעשה מכתיבים את המדיניות הסביבתית, החברתית והכלכלית שלה. גלבוע מוסיף: "אותם גורמים הצליחו במשימתם להנדס מתווה שמנציח את מונופול הגז של תשובה ונובל אנרג'י וכובל אותנו למחירי גז מופקעים ולהפקרה מוחלטת של בטחונה האנרגטי של מדינת ישראל".

"המתווה האומלל שהעבירה היום ממשלת ישראל מנציח את המצב העגום שבו למשך שנים ארוכות נמשיך להסתמך על מאגר גז אחד, אסדה אחת, צינור אחד ונקודת כניסה אחת לחוף וכל זה תוך התרתו של  ייצוא בלתי אחראי של גז ישראלי ממאגר תמר כבר מחר בבוקר. מהלך מסוכן וסהרורי זה נועד במטרה אחת בלבד והיא להעמיק עוד יותר את כיסם של טייקוני הגז, תוך רמיסה מוחלטת של כללי המשחק הדמוקרטי, התעלמות מקוממת מרצון הציבור והמחאה האזרחית האדירה כנגד מהלך זה".