לפני פתיחת מושב הקיץ: ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר היום (שני) בסיעת מפלגתו לקראת מושב הקיץ של הכנסת ואמר כי "אנחנו רוצים לקדם תהליך שלום וביטחון ובשביל זה צריך ממשלה רחבה ככל האפשר".

"אנחנו סיעה שצריכה לעבוד ביחד ונעבוד ביחד למען המדינה", פתח נתניהו, "אנחנו פותחים את כנס הקיץ של הכנסת ובפנינו הזדמנויות ואתגרים לא מבוטלים. הזדמנויות משינויים באזור, שאני שוקד עליהם ואתגרים לא מבוטלים בכל התחומים המרכזיים בחיינו. אנחנו מנסים להרחיב את הממשלה גם בביטחון, גם בכלכלה, גם את מתווה הגז המתוקן שנפיק גז לרווחת מדינת ישראל".

נתניהו התייחס למשא ומתן עם הפלסטינים ואמר: "אנחנו פועלים ורוצים לקדם תהליך שלום וביטחון, אלה לא מילים בעלמא, זו המדיניות ואני מתכוון להוביל אותה. בשביל זה אנחנו צריכים ממשלה רחבה ככל האפשר. זה היעד שלי, זה תמיד היעד שלי, ואני מקווה לממש אותו בימים הקרובים. יש משא ומתן, יש לו עליות וירידות", הדגיש ראש הממשלה והוסיף לאחד העיתונאים: "אתה יודע כמה כאלה ניהלתי כאלה? תקציבים, הסכמים קואליציוניים, שאתה צריך לעשות לפי הדרך של הליכוד, זה דורש מאמץ. זה תמיד עם משברים וזה לוקח זמן. אל תתפסו לקיצוניות של מצבי רוח, אל תעסקו בהלקאה עצמית".
 

כחלון: "לא נאפשר השתוללות בתחום הביטחוני, מדיני או כלכלי"


שר האוצר, ח"כ משה כחלון, אמר היום במהלך ישיבת סיעתו "כולנו" כי "זה לא סוד שאני קבעתי את הרחבת הממשלה כיעד עוד במשא ומתן הקואליציוני. מצד שני, כשר אוצר מוטל עליי לנהל תקציב שישמור על כלכלת ישראל איתנה, זאת אחריות כבדה. מה שהצענו לישראל ביתנו זאת הצעה הוגנת. היא לא מפלה ולא מחלקת תקציבים לסקטור מיוחד. זאת הצעה שעוזרת לקשישים העניים בישראל. זה לא יגרום גם להרחבת פערים, זאת המכונה הכי משומנת בישראל להרחבת פערים".

"גולת הכותרת זה צמצום פערים, ולא הרחבה", הוסיף כחלון, "ההצעה הזאת היא שוויונית והוגנת והיא עומדת 1.3-1.4 מיליארד שקל וכוללת 350 מיליון שקלים, שכבר דיברנו עליהם והולכים לאותן אוכלוסיות. לפני שלושה שבועות, ח"כ טלי פלוסקוב ואלי אלאלוף, בדקו איך אפשר לעזור והגיעו למסקנה שהסכום הוא כולל והוא מגיע לאותם אנשים ומטרות. עקרונות של צדק חברתי יכולו על כלל הזכאים, או אף אחד לא".

עוד אמר שר האוצר: "הוכחנו בתקציב האחרון שהוספנו חצי מיליארד שקלים לקשישים, הגענו ל-150 ליחיד ועד 550 שקלים בחודש לזוג. 'כולנו' לא תאפשר השתוללות בתחום הביטחוני, מדיני או כלכלי. לא נאפשר פגיעה בשוויון. בכסף הזה יזכו כולם - ערבים, עולים, ותיקים ויהודים. ההצעה מונחת על השולחן, אנשי האוצר מחכים לאנשי ישראל ביתנו. אני רוצה אותו בממשלה, ההצעה הזאת הוגנת".