יו"ר הקואליציה החדש, ח"כ דוד ביטן, התראיין הבוקר (שלישי) לגלי צה"ל והתייחס למשא ומתן המתקיים עם יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן ואמר כי "המגעים מתקדמים ביותר" ולטענתו, נוצרה בעיה בגלל האוצר: "אני וכחלון פנינו לראש הממשלה ואמרנו כי אי אפשר לתת תוספת רק לעולים אלא לכל עם ישראל ומה עשה האוצר? הוא הקטין אותו ואמר שעכשיו נחלק פחות. נוצרה בעיה עם ישראל ביתנו ומנסים לפתור את זה".



כשנשאל האם אולי הבעיה פוליטית ולא כלכלית? ענה כי "זה בכלל לא נכון, התפקיד שלנו זה לקבוע סדרי עדיפויות. כשהאוצר רוצה לקדם עניינים מסוימים אז פתאום יש תקציב" אמר והדגיש: "זה שמקדמים את ליברמן לממשלה ופותרים בעיה חברתית נכונה זו לא בעיה". לדבריו, "הייתה כל הזמן בעיה ודיברנו עליה כל הזמן, אנשים לא יכולים לחיות ב-2,000 שקלים. אני מדבר על עוני בקרב קשישים ואין להם פנסיה וצריך לסייע להם. עכשיו נוצרה סיטואציה פוליטית וזה אפשרי לטפל בבעיה".



המראיין הקשה על ח"כ ביטן ושאל אותו האם ידעו על הבעיה והתעלמו ממנה עד המגעים עכשיו עם ח"כ ליברמן ויו"ר הקואליציה אמר כי "הדברים מטופלים כל הזמן אבל לא מספיק ולכן לפעמים מצבים פוליטיים יוצרים סיטואציות חדשות. האוצר תמיד זהיר ואומר שאין תקציב אבל עדיין צריך להגיע לאיזו פשרה, לא לעשות את זה בפעם אחת, אולי בכמה פעימות".



ההסכם הקואליציוני לקראת חתימה


בתוך כך, ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לישראל ביתנו צפוי להיחתם כבר היום וזאת לאחר שהלילה השיגו צוותי המשא ומתן המקצועיים של הליכוד, האוצר וישראל ביתנו הבנות בסוגיית רפורמת הפנסיה לעולים, שיאפשרו כאמור חתימה על ההסכם. טיוטת הסיכום תובא לעיונם של שר האוצר משה כחלון, יו"ר ישראל ביתנו ליברמן ונציג ראש הממשלה השר יריב לוין. לאחר מכן צפויה החתימה על ההסכם שיסלול דרכו של ליברמן למשרד הביטחון.



עם החתימה על ההסכם ואישורו בידי הצדדים, הוא יונח על שולחן הכנסת למשך 24 שעות, ורק לאחר מכן יושבע ליברמן כשר הביטחון בממשלה, יחד עם ח"כ סופה לנדבר ממפלגתו שאמורה להתמנות שוב לשרת הקליטה. בנוסף לכך, צפויים להצהיר אמונים שני חברי כנסת חדשים: יהודה גליק, פעיל הר הבית שיצהיר אמונים כח"כ חדש בליכוד במקומו של שר הביטחון שהתפטר משה בוגי יעלון ויעקב אשר, שייכנס כח"כ ביהדות התורה במקומו של סגן השר מאיר פרוש שהתפטר בגלל הסכם פנימי ביהדות התורה (החוק הנורבגי הקטן).