ממשל אובמה הגיב בספקנות לקריאתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למו"מ ישיר בין ישראל לפלסטינים, במקום קידום התהליך באמצעות יוזמת השלום הצרפתית. לדברי ראש הממשלה, המאמץ הבינלאומי שמובילה פריז עוקף את שני הצדדים המעורבים בסכסוך, גישה שנתניהו וממשלים אמריקאים קודמים הגדירו כלא מועילה.



אלא שגורם בכיר במחלקת המדינה של ארצות הברית תהה האם הקריאה של נתניהו לשיחות ישירות אכן אומרת שהוא מוכן לעשות שלום. "אנחנו כמובן תומכים במו"מ משמעותי ואנחנו מאמינים שניתן לפתור את הסכסוך הישראלי-פלסטיני רק באמצעות מו"מ ישיר בין הצדדים", אמר הגורם לג'רוזלם פוסט והוסיף: "אנחנו לא מאמינים בשיחות מדיניות רק לשם קיומן".



"כמו שכבר אמרנו בעבר, על שני הצדדים להחליט אם הם מוכנים לקבל החלטות קשות על מנת להגיע לשלום", הדגיש הגורם. "מצדנו, אנחנו ממשיכים לקרוא לצדדים להפגין, באמצעות המדיניות והפעולות שננקטות, מחויבות אמיתית לפתרון שתי המדינות".



גם ברשות הפלסטינית הטילו ספק בנכונות כוונותיו של נתניהו. ראש הממשלה הפלסטיני, ראמי חמדאללה, אמר היום, כי הוא מסרב להצעה הישראלית למשא ומתן ישיר במקום שיתוף פעולה עם היוזמה הצרפתית. לדברי חמדאללה, ראש הממשלה בנימין נתניהו "מנסה להרוויח זמן".



במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש הממשלה הצרפתי מנואל ואלס אמר חמדאללה: "הזמן קצר. נתניהו משחק בפיזור רעיונות בעזרת הצעתו למשא ומתן ישיר עם הנשיא הפלסטיני אבו מאזן כדי להרחיק את היוזמה הצרפתית, אבל הפעם נתניהו לא יצליח למרוח זמן מול הקהילה הבינלאומית".