נדיר מאוד לראות הסכמה מכל קצוות הקשת הפוליטית. מימין ומשמאל התכנסו היום (רביעי) במליאת הכנסת, על מנת לדון בשאילתא שהופנתה לעברה של שרת המשפטים, ח"כ אילת שקד, אשר התבקשה לתת תשובות לגבי האפשרות להסרת חיסיון ארכיון המדינה על פרשת ילדי תימן החטופים. את השאילתא הגישה חברת הכנסת  זהבה גלאון, שאמרה: "עדת החקירה בעניין ילדי תימן קבעה כי על רוב חומרי החקירה, הוטל חיסיון עד שנת 2071. האם את פועלת לפתיחת החקירה?

השרה שקד העבירה את הכדור למגרשו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאחר שהסבירה כי מדובר בהליך שתלוי במינוי שר שיעבור על מאות המסמכים, ויחליט האם אפשר לפתוח את הנושא. כעת הנושא יכול להיפתח רק על ידי ראש הממשלה, או על ידי שרת המשפטים. במידה ויוחלט כי שר אחר יעבור על הדברים, ההחלטה תעבור דרך ישיבת ממשלה והצבעה.

"פעלתי ואני פועלת בנושא, כיוון שאני רואה חשיבות רבה לחומרים לציבור. העניין הגיע לוועדת שרים לענייני ארכיונים. אני מודעת לחומרים, צריך לקחת בחשבון שיש עניין של פרטיות, יש עניין כאוב מאוד, שחווה אותו קבוצה גדולה של אנשים. קיבלתי חוות דעת ארוכה שטוענת כי מרגע שוועדת החקירה התפרקה, החסות חזרה אל הממשלה, ועכשיו היא יכולה להיעשות רק בהחלטת ממשלה. צריך לעיין בהרבה מאוד חומרים, צריך להיעשות זאת באמצעות חבר ממשלה. ראש ממשלה מוסמך באופן אוטומטי, והממשלה יכולה להסמיך כל שר אחר. 
"אחרי חוות הדעת הזאת, פניתי במכתב לראש הממשלה, כדי שיכריע מי יעשה זאת. בין אם הוא, בין אם אני, או כל שר אחר. אני ממתינה לתשובתו של ראש הממשלה. קיבלתי פניות מקבוצות של פעילים, בנושא. אני עובדת על זה". 

ח"כ גלאון קיבלה שוב את רשות הדיבור ואמרה: "אני משבחת את היוזמה הפעילה כדי להסמיך מישהו. בלי ציניות, ראש הממשלה, על שלל תפקידיו, לא יכול להתעסק עם זה. זה נושא רגיש וחשוב כדי שהוא יעבוד על זה. אם את תעשי זאת, נעלה על דרך המלך. לא יכול להיות שיוטל איפול על ארכיונים. זה לא יעניין אף אחד בשנת 2071. יש חובה למדינה להתמודד עם דברים לא נעימים שהמדינה עשתה. הגיע הזמן לשים סוף לפצעים הכואבים האלה". 
ח"כ יואב בן צור תיאר כי משפחתו איבדה ביום אחד שני חברים בה: "כבן למשפחה שאיבדה 1949 דוד ואחיין ביום אחד, שנעלמו שניהם, שעד היום לא ידוע מה עלה בגורלם, אני רואה חשיבות רבה לפתור את הפרשה. אני רוצה לדעת מי קיבל את ההחלטה שהתיקים יהיו בחיסיון ולמה?". על שאלה זאת הבטיחה השרה תשובה, אך טענה כי כרגע היא לא יודעת מי קיבל את ההחלטה השנויה במחלוקת". 
ח"כ דב חנין סיכם ואמר: "הסוגיה שאנחנו מדברים בה היא אחת הסוגיות הכואבות ביותר. מדינת ישראל התייחסה לנושא הזה כאל נושא מוטל בסימן שאלה, או כמשהו שאי אפשר לדבר עליו. הגישה צריכה להיות הפוכה".