מצרים ותוקפים: חברי כנסת מהאופוזיציה הגיבו היום (שישי) על התפטרותו של השר להגנת הסביבה, אבי גבאי (כולנו), וטענו כי מדובר בהפסד לממשלה. "עוד אבן נופלת מחומת נתניהו", אמר ח"כ נחמן שי והוסיף: "עוד קול שפוי נוטש את קואליציית הקיצון ההזויה הזו. ראש הממשלה מקריב את הנהגת מדינת ישראל ועתידה על מזבח שרידותו הפוליטית. נפעל כאופוזיציה לוחמנית ונשכנית כדי לרסן את הממשלה הרעה הזו".



חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) הביעה צער על התפטרות גבאי וצייצה בטוויטר: "מצער ומטריד. אדם מצוין, אינטליגנטי ובקיא, ענייני הגיוני ישר ומוסרי. היחיד שהעז להתנגד למתווה הגז. מעשה ראוי, הפסד שלנו".



ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני) שיבח גם הוא את גבאי על התנגדותו למתווה הגז: "לאורך כל כהונתו הוכיח השר גבאי עמוד שדרה, אומץ ויושרה, ופעל על פי צו מצפונו וערכיו וכך עשה גם כעת". ברושי הוסיף כי "אין ספק שהקול האמיץ שלו סביב שולחן הממשלה ותרומתו המשמעותית להגנת הסביבה יחסרו, אבל גם הוא הבין שהוא הפך להיות שר בממשלה ימנית, קיצונית ורעה יותר לישראל, אשר צריכה לחלוף במהרה".



גם חברת הכנסת יעל כהן פארן (המחנה הציוני) הביעה את הערכתה לגבאי ואמרה כי "גבאי הראה שוב כי הוא עומד על עקרונותיו, בדומה להתנהלותו האמיצה בכל הנוגע למתווה הגז. אמנם לא תמיד ראינו עין בעין על הדרך, אך על הרצון לעשות טוב, הערכיות, והחשיבות שבהגנת הסביבה תמיד הסכמנו. התפטרותו של אבי גבאי מהממשלה היא קריאת השכמה לרוב המתון במדינה, גבאי הוא שר נוסף שמעמיד מראה בפני הציבור על הקצנת הממשלה".



ח"כ מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני) קרא לגבאי לאחר כוחות עם המחנה הציוני ואמר כי  "השר אבי גבאי שוב מפגין אומץ לב ציבורי נדיר. כך עשה כשאמר אמת על מתווה הגז, וכך היום בהתפטרותו מממשלה שדוהרת לעבר קיצוניות וחוסר אחריות מדינית-ביטחונית. השר גבאי מבין שאין מה לחכות לאסון המתהווה כי אז יהיה מאוחר מדי, וזו העת לפעול כדי אולי למנוע אותו. וזה נכון גם אצלנו, במחנה השקול – זו העת להקים מסגרת פוליטית רחבה אליה יצטרפו גם מפגלות קיימות וגם אישים שמאסו מההתדרדרות, מהתחמנות, וההליכה לשום מקום – מבוגי יעלון דרך אורלי לוי-אבקסיס ועד לאבי גבאי".



ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה ציוני) התייחסה להתפטרותו של שר הביטחון משה (בוגי) יעלון בשבוע שעבר ואמרה כי "יום שישי הוא יום ההתפטרויות. הפעם אבי גבאי נוטש את הממשלה. עוד איש הגון הולך הביתה וכנראה שהמצב הרבה יותר גרוע ממה שנדמה. יאללה, ANOTHER BRICK IN THE WALL".



מוקדם יותר היום הודיע  גבאי כי הוא מתפטר מתפקידו על הרחבת הממשלה, עם כניסתה של ישראל ביתנו שתכלול גם את כניסתו של ליברמן למשרד הביטחון. "המהלכים הפוליטיים האחרונים והחלפת שר הביטחון הם בעיני מעשה חמור שמתעלם ממה שחשוב לביטחון המדינה ויגרום להקצנה נוספת בשסעים בעם. זהו קו שאינני יכול להיות שותף לו והוא מהותי מדי בעיני מכדי שאוכל להמשיך כחבר ממשלה", הבהיר גבאי.