יו"ר כולנו, שר האוצר משה כחלון, התייחס הבוקר (שישי) להתפטרותו של אבי גבאי (כולנו) מתפקיד השר להגנת הסביבה, והבהיר כי ישאיר בידיו את התיק. "אתמול הודיע לי השר להגנת הסביבה, אבי גבאי על כוונתו להתפטר מהממשלה. עדכנתי את ראש הממשלה בנושא והודעתי לו כי בכוונתי להמשיך ולהחזיק בתיק הגנת הסביבה", כתב כחלון בעמוד הפייסבוק שלו.



גבאי הודיע מוקדם יותר היום כי הוא מתפטר מתפקידו לאחר צירופו לממשלה של יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, ומינויו הצפוי לשר הביטחון. בהודעה שפרסם הבהיר גבאי כי "המהלכים הפוליטיים האחרונים והחלפת שר הביטחון הם בעיני מעשה חמור שמתעלם ממה שחשוב לביטחון המדינה ויגרום להקצנה נוספת בשסעים בעם. זהו קו שאינני יכול להיות שותף לו והוא מהותי מדי בעיני מכדי שאוכל להמשיך כחבר ממשלה".



אבי גבאי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
אבי גבאי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



לאחר ההודעה כתב כחלון כי ימשיך את היוזמות שהוביל גבאי. "במהלך השנה האחרונה הנחנו במשרד להגנת הסביבה יסודות חשובים ומהותיים לאיכות החיים של כלל אזרחי ישראל. התכנית הלאומית לצמצום המזהמים במפרץ חיפה תימשך לצד יוזמות חשובות נוספות שהוביל המשרד בתקופת גבאי. למשרד להגנת הסביבה השפעה משמעותית על איכות החיים של כולנו ובכוונתי להמשיך ולבצע את המהלכים שהתחלנו", כתב כחלון.



יו"ר כולנו הביע את הערכתו לשר שהתפטר והוסיף כי "אבי גבאי היה אחד מהמקימים והמייסדים של מפלגת כולנו. הוא היה מהראשונים שהאמינו ודחפו להקמת מפלגה כלכלית, חברתית, לאומית שתתווה דרך חדשה. אני מודה לו על השותפות לדרך ומאחל לו המון הצלחה".