ראש הממשלה בנימין נתניהו חוזר בו מהדברים שכתב אתמול על האונס של נערה יהודיה בידי פלסטינים. בפוסט בפייסבוק כתב היום (שישי) ראש הממשלה כי "לגבי הפוסט שפרסמתי אמש: המקרה כפי שדווח עורר בי כאב וזעזוע עמוקים. עם זאת לא היה נכון שאתייחס לנושא לפני מיצוי החקירה ואני מצר על כך".



כזכור, אמש התייחס ראש הממשלה לחשד לאונס על רקע לאומני של אישה לוקה בשכלה על ידי פלסטינים, ותקף גורמים פוליטיים ואת אמצעי התקשורת על כך שלא גינו אותו. "זה פשע מזעזע שדורש גינוי מקיר אל קיר, אבל גינוי כזה משום מה לא נשמע - לא בתקשורת ולא לרוחב הקשת הפוליטית", כתב נתניהו בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו.


כזכור, על פי החשד, צעירה בת 20 שלוקה בשכלה נאנסה מוקדם יותר החודש על שני פלסטינים משכם וצעיר ישראלי, ככל הנראה ממניע לאומני. בחקירה מאומצת ובעדות מפורטת שנגבתה מהמתלוננת עלה החשד, כי הצעירה הושפלה על ידי השלושה שירקו עליה, הטילו עליה את מימיהם וקראו לעברה קריאות גזעניות בזמן שאנסו אותה בזה אחר זה. המשטרה, כך עולה, שמרה על פרטי הפרשה בחיסיון מוחלט בעיקר מהחשש שפרטיה יודלפו ויגרמו להתססה, וכל זאת חרף העובדה שכבר החזיקה בשני פלסטינאים שביצעו את המעשה הנפשע ובזמן שחיפשה אחר חשוד שלישי ישראלי, שפרטיו היו בידיה.

"אפשר רק לדמיין מה היה קורה במקרה הפוך. אנו נגבה את מלא המחיר ונמצה את מלא חומרת הדין עם כל המעורבים באירוע האכזרי הזה", כתב ראש הממשלה.

הפוסט שפורסם בעמוד ראש הממשלה עורר תגובות זועמות ברשת, שתקפו אותו על כך שלא גינה בעבר מקרי אונס ועל כך שהוא מאשים את השמאל למרות שחברי כנסת רבים מהמחנה גינו את האירוע. ח"כ שלי יחימוביץ' פרסמה פוסט בעמוד הפייסבוק שלה בו כתבה: "תתבייש ראש הממשלה. אפס אמפתיה לנאנסות עד שזה מגיע לחלון הזדמנויות להסית. "דורש גינוי מקיר לקיר"? באמת? אז למה מעולם לא גינית אנסים?"


יחימוביץ' ציינה בין היתר את פרשות הנשיא קצב, את תחקיר גנדי ואת שורת ההטרדות המיניות בצה"ל כפרשות עליהן נתניהו "לא אמר מילה". "התקשית להיפרד מנאמנך המטרידן צלם החצאיות נתן אשל, רדפת את שלושת בכירי לשכתך שביקשו להגן על הקורבן. גם כשהורחק משרות המדינה המשכת להעסיק אותו בסתר", תקפה יחימוביץ'.