"יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן יושבע ביום שני בכנסת כשר הביטחון בממשלת ישראל. עד אז יימצא פתרון לדרישת השר נפתלי בנט למנות מזכיר צבאי לקבינט", כך אמר היום (שישי) למעריב אונליין, יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת דוד ביטן.



"הדברים שהשר בנט העלה הם ראויים. מה שפחות ראוי הוא האופן בו הוא העלה אותם כי לא מקובלים עלינו איומים על הקואליציה. אבל נראה לי כי הנושא ניתן לפתרון ולהערכתי הוא יעלה כבר ביום ראשון במהלך ישיבה של הקבינט המדיני-ביטחוני", הוסיף ח"כ ביטון.



כזכור, שר החינוך, נפתלי בנט איים כי סיעתו לא תצביע בעד אישור מינויו של יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ ליברמן לשר הביטחון אם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא יענה לדרישתו למנות מזכיר צבאי לקבינט המדיני-הביטחוני, כאחד מלקחי מבצע "צוק איתן".



ח"כ דוד ביטן. צילום: מרים אסלטר, פלאש 90
ח"כ דוד ביטן. צילום: מרים אסלטר, פלאש 90



שלשום, טרם החתימה על ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לישראל ביתנו, גורמים בבית היהודי המשיכו להתעקש על שינויים בקבינט המדיני-ביטחוני כתנאי לתמיכה בצירופו של ליברמן לקואליציה. הגורמים מתחו ביקורת על התנהלות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שטרם קיבל את דרישת בנט: "התעקשות ראש הממשלה על המשך מידור חברי הקבינט הביטחוני היא תמוהה. לא דרשנו ג'ובים ולא דרשנו תקציבים, דרשנו להציל חיי אדם".



גם השר יריב לוין (ליכוד) העריך הבוקר כי עד למועד השבעתו של ליברמן ימצא פתרון למשבר עם בנט. ביום ראשון לא תתקיים ישיבת ממשלה אולם יתכן כי מזכירות הממשלה תערוך משאל טלפוני כדי לאשר את מינויו של ליברמן קודם שהנושא יובא ביום שני לאישור הכנסת. "בנט יכול להצביע בממשלה נגד, זו זכותו, אבל לאחר אישור בממשלה הוא מחויב להצביע בכנסת בעד", הבהיר ח"כ ביטן.