ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ענה לדרישת שר החינוך נפתלי בנט ומינה צוות שימליץ על הדרכים לעדכון והעברת מידע לשרי הקבינט, והכנתם לישיבות תוך שמירה על ביטחון המידע. בראש הצוות יעמוד ראש המל"ל לשעבר, האלוף במילואים יעקב עמידרור, וחברים בו המזכיר הצבאי לשעבר, האלוף במילואים יוחנן לוקר, ויוסף צ'חנובר, שכיהן כיועץ המשפטי למערכת הביטחון וכמנכ"ל משרד החוץ. הצוות יגיש המלצות בתוך שלושה שבועות.

בבית היהודי דוחים את פתרונו "החד צדדי וחסר המשמעות" של ראש הממשלה. המפלגה מסרה בהודעה לתקשורת כי "שום ספין של ראש הממשלה לא יציל חיי אדם, ובטח לא עוד הקמת ועדה חסרת חשיבות כפי שהוא נוהג להקים מעת לעת. מומלץ לשאול את יוחנן לוקר היכן מונח דוח הוועדה שעליו שקד במשך שנה, כמה פעמים נידון בקבינט, ומה מתוכו יושם עד היום. אנו מציעים שבמקום לעסוק בפוליטיקה קטנה ובתדרוכים כל היום נגד הבית היהודי, שראש הממשלה יפתח פשוט את דוח מבצע צוק איתן, שם ימצא מסקנות הכתובות בדם, שזועקות למימוש. נטרול הקבינט מסכן חיי אדם באופן ברור ומיידי, ושום ספין לא יכסה על כך. הדרישה לתיקון כשלי צוק איתן ותיקון הקבינט עומדת בעינה".
 
כזכור, שר החינוך, נפתלי בנט איים כי סיעתו לא תצביע בעד אישור מינויו של יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ ליברמן, לשר הביטחון, אם רה"מ לא יענה לדרישתו למנות מזכיר צבאי לקבינט המדיני הביטחוני, כאחד מלקחי מבצע "צוק איתן". 

שלשום, טרם החתימה על ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לישראל ביתנו, גורמים בבית היהודי המשיכו להתעקש על שינויים בקבינט המדיני-ביטחוני כתנאי לתמיכה בצירופו של ליברמן לקואליציה. הגורמים מתחו ביקורת על התנהלות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שטרם קיבל את דרישת בנט: "התעקשות ראש הממשלה על המשך מידור חברי הקבינט הביטחוני היא תמוהה. לא דרשנו ג'ובים ולא דרשנו תקציבים, דרשנו להציל חיי אדם".