המפץ הפוליטי הבא? סקר שפורסם היום (שישי) ברשת ב', מצביע על כך שמפלגה אותה יובילו שר האוצר משה כחלון, שר החינוך לשעבר גדעון סער ושר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון, תזכה למספר המנדטים הגבוה ביותר אם יתקיימו בחירות. 

על פי הסקר, מפלגה שתובל בידי כחלון, סער ויעלון תזכה ב-25 מושבים בכנסת, בעוד הליכוד יצנח ל-21 בלבד. 
המחנה הציוני יתרסק במקרה כזה ויזכה ל-11 מנדטים בלבד, יש עתיד בראשות יאיר לפיד תזכה ב-13 מושבים, וכך גם המפלגה הערבית המשותפת. הבית היהודי יזכה לפי הסקר ב-10 מנדטים. 

הסקר מתבצע כשבוע לאחר הדרמה הפוליטית האדירה, בסיומה הודח שר הביטחון משה יעלון, ויחליף אותו אביגדור ליברמן, שמפלגתו ישראל ביתנו הצטרפה לקואליציה. סקר שפורסם במעריב לפני שבוע, אותו ערך מכון פאנלס פוליטיקס עבור "מעריב־סופהשבוע", קובע כי רוב הציבור רואה בהעברתו של משה (בוגי) יעלון מתפקידו כשר הביטחון אקט של הדחה בעקבות העימות שלו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. 


על פי הסקר, 64% מהציבור סבורים שמדובר בהדחה של יעלון, לעומת 21% בלבד שהשיבו בסקר כי הם אינם מסכימים לטענה שמדובר בהדחה.
 
עוד נשאל הציבור בסקר אם יעלון צריך לפרוש מהליכוד בעקבות העברתו מתפקידו. כאן הדעות חצויות. 38% מהציבור סבורים שעליו לפרוש ממפלגתו, לעומת 37% שלדעתם יעלון צריך להישאר בליכוד. בקרב מצביעי הליכוד החלוקה שונה. יותר ממחצית, 51%, סבורים שעליו להישאר בליכוד, בעוד ש־26% בדעה שעליו לעזוב.
 
אגב אחוז ניכר מהמשיבים, 23%, אמרו כי אין להם עמדה בנושא. בקרב מצביעי מרצ בבחירות האחרונות, 67% סבורים שעל יעלון לפרוש מהליכוד, וכך גם 55% ממצביעי המחנה הציוני ו־55% ממצביעי יש עתיד