נערך למתקפה: בפוסט שפירסם הלילה (ראשון) בעמוד הפייסבוק שלו, חשף שר החינוך נפתלי בנט פרטים נוספים בנוגע לאולטימטום שהציב לראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין הקבינט המדיני ביטחוני, וכתב: "חיי אדם חשובים מתיקים בממשלה. עזבתי את ההייטק ובאתי לפוליטיקה אחרי שראיתי כמפקד במלחמת לבנון השנייה מה קורה כאשר קברניטי המדינה שולחים חיילים לקרב, מבלי להבין מה הם עושים. לא הייתי צריך לא עבודה ולא כסף. לא תפקיד ולא ג'וב. נשבעתי לעצמי שלא אתן למה שראיתי לקרות שוב. דרישתנו היא פשוטה ודרמטית: שהמפקד של הרמטכ"ל וצה"ל, כלומר הקבינט הבטחוני, הגוף שמקבל החלטות הרות גורל של חיים ומוות, יפסיק להיות עיוור. והוא כרגע עיוור מתוך החלטה".



עוד הוסיף: "אנו דורשים שחברי הקבינט יעברו הכשרה. שיקבלו חומר לפני דיונים. שירדו לשטח לראות במו עיניהם. שיקבלו תמונה מלאה, לא מצונזרת, של כלל החזיתות. שיהיה לנו מזכיר שיגיע אלינו פעם-פעמיים בשבוע ויעדכן אותנו בכל מה שצריך. לצערי, כיום זה לא קורה. חברי הקבינט ממודרים ממידע חיוני באופן עקבי. כך למשל, בשנתיים שקדמו ל"צוק איתן" חברי הקבינט לא עודכנו שיש בכלל מנהרות טרור החודרות לישראל (!), לא ידעו על תכניות האויב, ולכן ברגע האמת "צוק איתן" התנהל באיחור רב ובמשך 51 (!) יום, במקום שבוע. מבצע מהיר, נחוש וקצר היה עשוי לחסוך בחיי אדם. את המידע הייתי צריך להביא בעצמי מירידה לשטח ושיחות עם מפקדים. המצב הזה היה יכול להיגמר בפיגוע אסטרטגי נוראי בדרום. כך גם במלחמת לבנון השנייה. גם שם הקבינט לא עודכן מה קורה, אך נדרש לקבל החלטות, כמו לשלוח חיילים לפעולת ה48 האחרונות, שהתבררה כמיותרת".



בפנייה לציבור, כתב כי "אנו נלחמים כאן על חיי חיילי צה"ל ואזרחי ישראל. אין מטרה מקודשת מזו. במשך כבר שנתיים וחצי אני פונה לראש הממשלה בעניין בשקט מוחלט. כלום. שום התקדמות. גם ביום ראשון האחרון פניתי אליו בשקט. גם ביום שני. כלום. כפי שאסור לכסות עיני נהג אוטובוס, כך אסור לכסות עיני קבינט. שניהם מסכנים חיי אדם. על כן דרישתנו עומדת בעינה. אני רוצה לשמור על כבודו של ראש הממשלה, כל עוד נתקן כבר את הקבינט. לא תיקים, לא ג'ובים, לא תקציבים. חיי החיילים שלנו. לחיי אדם אין מחיר. אני לא מסוגל לוותר יותר".



"שום ספין לא יציל חיי אדם"

כזכור, בנט איים כי סיעתו לא תצביע בעד אישור מינויו של יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ ליברמן, לשר הביטחון, אם רה"מ לא יענה לדרישתו למנות מזכיר צבאי לקבינט המדיני הביטחוני, כאחד מלקחי מבצע "צוק איתן". טרם החתימה על ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לישראל ביתנו, גורמים בבית היהודי המשיכו להתעקש על שינויים בקבינט המדיני-ביטחוני כתנאי לתמיכה בצירופו של ליברמן לקואליציה. הגורמים מתחו ביקורת על התנהלות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שטרם קיבל את דרישת בנט: "התעקשות ראש הממשלה על המשך מידור חברי הקבינט הביטחוני היא תמוהה. לא דרשנו ג'ובים ולא דרשנו תקציבים, דרשנו להציל חיי אדם".



בתגובה, נתניהו נענה לדרישתו ומינה צוות שימליץ על הדרכים לעדכון והעברת מידע לשרי הקבינט, והכנתם לישיבות תוך שמירה על ביטחון המידע. בראש הצוות יעמוד ראש המל"ל לשעבר, האלוף במילואים יעקב עמידרור, וחברים בו המזכיר הצבאי לשעבר, האלוף במילואים יוחנן לוקר, ויוסף צ'חנובר, שכיהן כיועץ המשפטי למערכת הביטחון וכמנכ"ל משרד החוץ. הצוות יגיש המלצות בתוך שלושה שבועות.



עם זאת, בבית היהודי דחו את פתרונו "החד צדדי וחסר המשמעות" של ראש הממשלה. המפלגה מסרה בהודעה לתקשורת כי "שום ספין של ראש הממשלה לא יציל חיי אדם, ובטח לא עוד הקמת ועדה חסרת חשיבות כפי שהוא נוהג להקים מעת לעת. מומלץ לשאול את יוחנן לוקר היכן מונח דוח הוועדה שעליו שקד במשך שנה, כמה פעמים נידון בקבינט, ומה מתוכו יושם עד היום. אנו מציעים שבמקום לעסוק בפוליטיקה קטנה ובתדרוכים כל היום נגד הבית היהודי, שראש הממשלה יפתח פשוט את דוח מבצע צוק איתן, שם ימצא מסקנות הכתובות בדם, שזועקות למימוש. נטרול הקבינט מסכן חיי אדם באופן ברור ומיידי, ושום ספין לא יכסה על כך. הדרישה לתיקון כשלי צוק איתן ותיקון הקבינט עומדת בעינה".