השר היוצא להגנת הסביבה אבי גבאי, שהודיע בסוף השבוע כי הוא מתפטר מתפקידו, ערך היום (ראשון) במשרד להגנת הסביבה בירושלים אירוע פרידה מעובדי המשרד. במהלך דברי הפרידה שנשא רמז גבאי על המשך עיסוקו הפוליטי, כשאמר: "קיבלתי החלטה אסטרטגית שאני הולך למגזר הציבורי והיא לא משתנה. להפך, אחרי השנה האחרונה שראיתי כמה אפשר לעשות אני מחפש את הדרך להמשיך ולעשות, אין לנו פריבילגיה להתייאש ואנחנו חייבים להמשיך וזה מה שאעשה".



על כניסתו למשרד להגנת הסביבה, אמר: "התחברתי מאוד למשרד, יש כאן עשייה מדהימה, הצלחנו להביא תוכניות ותקציבים כדי לעשות יותר ואתם תמשיכו בעבודה המצוינת. אני משאיר כאן הרבה מאוד תוכניות גדולות בתהליך. לא באתי לשנה, באתי לתקופה ארוכה, אבל בחרתי להגיד שמבחינה פוליטית אי אפשר להמשיך כך. שר הוא חלק מקבוצה ויש לו אחריות כלפי הציבור".



איציק בן לולו, יו"ר ועד העובדים, אמר בטקס בשמם: "בתקופה שכיהנת כשר ראינו שסוף סוף היה משהו שונה. נלחמת בכל הכוח והתנגדת בממשלה בנושאים שונים, בהם הגז. יחד עם המנכ"ל הצלחנו גם להגיע לדברים והישגים בתוך המשרד שהם לטובת העובדים". מנכ"ל המשרד, ישראל דנציגר הוסיף: "אני לא מרשה לך לעזוב את במת המנהיגות הישראלית, מצא את הדרך לשוב אליה בגדול ומהר".



בעקבות שר הביטחון המתפטר. משה יעלון נפרד מחיילי משרד הביטחון. צילום: אריאל חרמוני



"הדחתו של יעלון - צפרדע שכבר לא יכולתי לבלוע"


כזכור, ביום שישי האחרון הודיע השר גבאי על התפטרותו ובמסיבת עיתונאים שכינס באותו היום בקריית הממשלה בתל אביב, הסביר כי החליט לעזוב משום שלא השלים עם הדחתו של משה (בוגי) יעלון מתפקיד שר הביטחון: "השבוע, שנה לאחר שמוניתי לתפקיד הגיעה הצפרדע שכבר לא יכולתי לבלוע. הדחתו של משה (בוגי) יעלון ומינויו של אביגדור ליברמן כשר הביטחון הוא צעד יוצא דופן אפילו בעולם הציני של הפוליטיקה".



לדבריו, "הזזה של שר ביטחון מקצועי ושקול שרק בשנה האחרונה הצליח להרגיע את ההתקוממות שהחלה הוא צעד שלא יכולתי להשלים איתו. כמובן שהמשמעות הנוספת היא עוד הקצנה ועוד הרחבה של השסעים בעם במקום שנפעל לחברם מחדש". בתגובה צייץ יעלון בטוויטר: "בפוליטיקה שלנו, עמידה על עקרונות הפכה מושא ללעג, בעוד זגזגנות וגנבת דעת נחשבות 'תחכום'. מלוא ההערכה לאבי גבאי שמוכיח שאפשר אחרת. אסור לוותר".