משאיר את הדלת פתוחה? ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח היום (שני) את ישיבת סיעת הליכוד והתייחס למינויים שאישרה הממשלה: "רוצה לברך את ח"כ צחי הנגבי שמונה היום לתפקיד שר ללא תיק ואני רוצה לברך את מיקי זוהר, שלאחר בקשותיי החוזרות ונשנות החליט להישאר". עוד אמר נתניהו: "רוצה להודות לזאב אלקין שפינה תפקיד שר כדי לאפשר את הרחבת הממשלה שאישרה היום את הצטרפת אביגדור ליברמן כשר הביטחון ואת סופה לנדבר לשרת העלייה והקליטה".



"אנחנו נמשיך במדיניות אחראית ותקיפה בתחום הביטחון", אמר ראש הממשלה, "ובאותה המידה נחפש נתיבים לשלום, באמצעות התפתחויות אזוריות שאנחנו לא רק מזהים אלא גם מעורבים בהן. אני מבקש להרחיב את הממשלה וקורא להרחיב את הממשלה ולקרוא לכל מי שרוצה לתת כתף לשני האתגרים של ביטחון ושלום - שיצטרף אלינו לממשלה רחבה ככל האפשר כדי לענות לאתגרים שעומדים בפנינו ולתת לכך הזדמנויות".



רה"מ נתניהו ושר הביטחון הנכנס ליברמן. צילום: אריק בנדר
רה"מ נתניהו ושר הביטחון הנכנס ליברמן. צילום: אריק בנדר



כזכור, הממשלה אישרה מוקדם יותר פה אחד את מינויים של חברי הכנסת אביגדור ליברמן, סופה לנדבר (ישראל ביתנו) וצחי הנגבי (הליכוד) לשרים. הערב יושבעו השלושה בכנסת ולאחר מכן ייכנסו לתפקידיהם - ליברמן במשרד הביטחון, לנדבר במשרד העלייה והקליטה והנגבי במשרד ראש הממשלה כשר ללא תיק. האישור מגיע לאחר סיומו של המשבר הקואליציוני בין ראש הממשלה נתניהו לשר החינוך נפתלי בנט, בעקבות דרישת בנט לתקן את ליקויי הקבינט כתנאי להרחבת הממשלה. באישון לילה, לאחר שיחות בתיווך של שר הבריאות יעקב ליצמן, הוחלט על הבנות בין השניים והגדרת "מזכיר צבאי" זמני עד לקביעת הוועידה בעניין.



הסתיים המשבר הקואליציוני. בנט. צילום: מרק ישראל סלם
הסתיים המשבר הקואליציוני. בנט. צילום: מרק ישראל סלם