שר החינוך, נפתלי בנט, השיב היום (שני) על שאלות חברי הכנסת בשעת שאלות לשרים במליאה, ותקף את יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג. "טוב שנזכרת להיות יו"ר האופוזיציה", אמר בנט לאחר שנשאל ע"י הרצוג על התבטאויות בעבר נגד ראש הממשלה, ונגד ערבים. "בכניסתי למשרד החינוך הבהרתי ואמרתי שאני שר החינוך של כל ילדי ישראל, יהודים, חרדים, אין שבוע שאני לא פוגש בשטח תלמידים ערבים מלוד, תלמידים חילוניים מבויאר. אני מאמין גדול ואם היו מעט יושרות, שאני עקבי בעניין הזה. אני מתנגד לסממן גזענות, אני מוקיע את זה, לא מסתכל ובודק האם יש מישהו אחר. זה היה נכון באירוע באשקלון, זה היה באירועים פה בכנסת. אין לי גרם גזענות בגוף, אני מתעב את זה", אמר בנט.



ח"כ עופר שלח תהה על פשרת שר הבריאות, יעקב ליצמן, בנושא הקבינט, זאת לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו נענה לדרישת בנט לצרף מזכיר צבאי לקבינט המדיני-ביטחוני. בנט השיב כי "זה לא סוד שאנחנו שותפים בדעה שהקבינטים מתנהלים בצורה רעה מאוד. אם מסתכלים ממלחמת לבנון השנייה, הקבינט הביטחוני-מדיני לעתים קרובות ממודר, לפעמים בכוונה, ולפעמים לא בכוונה. חבריו לא מקבלים עדכונים מספקים והכוונה, ואז הם הופכים להיות חותמת גומי. בשונה מכולם, כולל מישהו מסיעתך, עשיתי משהו אחר, ירדתי לשטח, והבאתי את איום המנהרות לשם ואת העובדה שיש פתרון"



בנט הוסיף כי ישנה נחיצות בגורם מקצועי שיעביר את האינפורמציה החיונית לחברי הקבינט. "אני רואה פה הזדמנות גדולה, היא תימדד לאורך זמן. עליי כבר מקובל שנושאי קצה מאוד מסווגים יישארו ממודרים, אבל אני בטוח שאנחנו צריכים לדעת על המנהרות, ואת עמדת השב"כ על שטחי A, לטוב ולרע. מהלך כזה לא נעשה פה מאז כיפור. אף אחד לא עבד על שיפור הקבינט, נראה מה יהיה. אם מישהו חושב שאני סומך בעיניים עצומות על קברניטים, זה לא יקרה".