התייחסות ראשונה של מפלגת הבית היהודי ל"הצהרות השלום" של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון הנכנס אביגדור ליברמן אתמול במשכן הכנסת. "הבית היהודי לא תאפשר הקמת 'דאעשסטן'", אמרה היום (שלישי) שרת המשפטים, איילת שקד, בסיור באזור בנימין.



אמש, לאחר שהכנסת אישרה את מינויו של ליברמן לתפקיד שר הביטחון, הצהירו ראש הממשלה נתניהו וליברמן עצמו על תמיכתם ברעיון שתי המדינות, בירכו על יוזמת השלום הערבית וליברמן אף הצהיר כי הוא מאמץ את נאום בר אילן של נתניהו.



השר ליברמן לאחר השבעתו לממשלה. צילום: פלאש 90
השר ליברמן לאחר השבעתו לממשלה. צילום: פלאש 90



שרת המשפטים שסיירה היום במועצה האזורית בנימין עם ראש מועצת יש"ע אבי רואה, התייחסה לדברים ואמרה: "אומר את הברור מאליו, כל עוד אנחנו בממשלה, לא תקום מדינה פלסטינית, לא יפונו יישובים ולא יימסר שטח כלשהו לאויב. היום ברור יותר מתמיד, הבית היהודי היא המפלגה היחידה שנלחמת בעד ההתיישבות ונגד הקמת 'חמאסטן' ו'דאעשסטן' צמוד אלינו".



בתגובה לסקר שנערך על ידי שדולת ארץ ישראל בכנסת, לפיו רוב החברה הישראלית תומכת בהחלת ריבונות במעלה אדומים אמרה שקד כי, "הסקר שפורסם על עמדת הציבור הישראלי להחלת ריבונות במעלה אדומים מחזק את הצורך להילחם למען החלת ריבונות בשטחי C ביהודה ושומרון".