האם אפשרות ממשלת האחדות עדיין לא נמוגה?גורמים בליכוד אמרו היום (חמישי)למעריב אונליין כי למרות שיו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג הצהיר כי "נטרקו גם הדלת וגם החלון" באשר למו"מ על כניסתו לקואליציה, נמשכים הניסיונות לשכנע את המחנה הציוני לחבור באמצעות שיחות מטעם אנשי הליכוד עם אנשי המחנה הציוני. 

הנסיונות האלה התגברו לאחר קריאתו של כחלון אמש להרצוג להצטרף לממשלה, ועל רקע אמירותיו של נתניהו וליברמן על מהלך מדיני באופק לאחר שהביעו נכונות למו"מ על היוזמה הערבית. 

בלשכתו של הרצוג הכחישו את המגעים ואת השמועות במערכת הפוליטית אודות פגישה שעתידה להתקיים בין אנשי נתניהו לאנשיו של הרצוג. 

שלשום תקף הרצוג את נתניהו, וקרא לכחלון לפרוש מהממשלה.  בישיבת הסיעה השבועית, סיפר הרצוג על שיחות מאחורי הקלעים שהוא מנהל עם שר האוצר, משה כחלון, על המצב החדש בממשלה, כשח"כ אביגדור ליברמן נכנס אל משרד הביטחון במקומו של משה (בוגי) יעלון, שפרש זמנית מהחיים הפוליטיים.

הרצוג עצמו אמר: "בממשלה הזו נשאר אדם אחד שיקבע את גורלה וגורלנו. איש אחד שנבחר על צניעותו ויושרו, על מתינותו. על התקווה שהעניק. מכאן אני מושיט לך יד משה כחלון. יש רגעים שמנהיג צריך לשים את עצמו מעל השיקול האישי, להעז  לשלם את המחיר הכבד ביותר על האמת הפנימית שלו. זה הרגע שלך. הרגע שבו תקנה את עולמך ותמנע את הסכנה הגדולה ביותר שעמדה לפתחנו אי פעם. דיברנו לא מעט בזמן האחרון. אני יודע כמה אתה מודאג וכמה כוונותיך היו טובות. אני יודע כמה חשש יש בליבך .משה כחלון, רק אתה מסוגל לקבל החלטה מוסרית. אל תהסס יותר. זה רגע האמת שלך".

במהלך הדברים תקף הרצוג את נתניהו, וכינה אותו בובה של הימין הקיצוני: "אני רוצה לפנות לראשי הממשלה בפועל נפתלי בנט ואיווט ליברמן. זהו יום היסטורי. יום שבו ראש הממשלה הנבחר מפנה את מקומו לראשי המפלגות הקיצוניות ביותר שישלטו בו מעכשיו. ממשלה ברוח חזון הנביאים: הנביא מרזל והנביא גופשטיין. מר נתניהו. מעתה אינך עוד ראש הממשלה אלא מזכיר ממשלת נפתלי ליברמן סמוטריץ׳. אינך קובע כלום. אינך מחליט כלום. אינך מנהל כלום. אתה בובה. אתה דחליל. אתה שבוי".