למרות התחושה כי תנועת החרם הבינלאומית נגד ישראל, ה-BDS, מצליחה להגיע להישגים במאבקה לבודד את ישראל, מגזין "בלומברג" מדווח היום כי מסקירה של זרימת ההון הזר לישראל, עולה כי קמפיין החרם נכשל בכל הנוגע למימד הכלכלי. 

בעוד החרם והסנקציות התמקדו בריסון קשרי מסחר עם עסקים ישראלים, בעיקר אלו שמצויים מעבר לקו הירוק, מתברר כי ההשפעה הכלכלית הכוללת - קטנה. למעשה, לפי הנתונים של בלומברג נראה כי ישראל חוותה דווקא עלייה חדה בהשקעות של כסף זר בישראל, המושקע בחברות ישראליות ובבנקים. 
סטטיסטיקות שפורסמו על ידי בנק ישראל, מראות כי השקעות זרות בנכסים ישראלים זינקו בכמעט פי שלושה מאז 2005, אז נוסדה תנועת החרם. ההשקעה הגיעה לשיא ב2015, עם השקעה של יותר מ- 285 מיליארד שקלים. "אין לנו בעיה עם השקעות זרות בישראל - להפך", ציטט המגזין את יואל נווה, הכלכלן הראשי של משרד האוצר. 

המגזין האמריקאי ציטט את מייסד תנועת החרם, עומר ברגותי, שאמר כי "הצד החזק של התנועה היא ההשפעה הפסיכולוגית המוחשית על ישראל". עם זאת, קומץ של חברות, בעיקר של ממשלות אירופאיות, משך כספים ושם כמה חברות ישראליות ובנקים ברשימה שחורה, כאשר מדובר בעיקר בחברות שפעילותיהן בגדה המערבית. עם זאת, נווה דחה את ההשפעה של המהלכים הללו, ואמר כי "אנחנו לא צריכים את זה". 

עם זאת, מומחים טענו כי הפופולריות של תנועת ה-BDS בקמפוסים ואוניברסיטאות, מניחה תשתית למצב גרוע בהרבה עבור ישראל בעתיד.