חברת הכנסת קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) האשימה היום (רביעי) מעל דוכן הכנסת את השר חיים כץ בהתנהגות שוביניסטית ובאלימות כלפי נשים, לאחר שלדבריה דיבר אליה בגסות רוח ותקף אותה מילולית בשל מחלוקת על הצעת חוק שהוא מנסה לקדם. ח"כ סבטלובה סיפרה בהתרגשות: "ישנה הצעת חוק שאותה קידם השר כץ ביחד עם משה כחלון, הנוגעת לסיוע ליתומים ששני הוריהם נהרגו בפיגועים. ניגשתי לשר כץ ושאלתי אותו מה קורה עם יתומים של משפחות חד הוריות". לדבריה, השר כץ השיב לה בגסות ואמר לה: "מהציבור הזה לא אכפת לי בכלל. אם את רוצה תחוקקי, מה אכפת לי בכלל. אני ואת לא מסתדרים. מה את פותחת את הפה שלך".

 
סבטלובה גוללה את הסיפור: "הותקפתי בצורה ברוטלית וקשה על ידי שר, ששמו בישראל חיים כץ. הוא השפיל והתגזען עלי. מדובר בהצעת חוק שקידם אותה כץ יחד עם השר משה כחלון, שעניינה סיוע ליתומים שהוריהם נהרגו בפיגועים. באתי אליו ושאלתי אותו מה עם המשפחות החד ההוריות? הרי יש כאלה במדינת ישראל, ויש כאלה שלא היו בקשר עם אמא שלהם מאז לידתם והתייתמו מהוריהם, ואחרי זה באים בבקשה למדינה, והיא אומרת להם בחזרה לא גדלתם לשני הורים אז לא מגיע לכם שקל אחד. הוא אמר לי 'לא אכפת לי מהציבור שאת מייצגת, תחוקקי את', וזה מפיו של שר בישראל הממונה על ענייני רווחה. מה זה השוביניזם הזה? זה גועל נפש שאני לא מאמינה. זאת אלימות נגד נשים".
ח"כ סבטלובה ביקרה את התנהגותו של השר כץ: "מה זה הדיבורים האלה? מה אנחנו זוג נשוי? מה זה הגועל נפש הזה? מה זה השוביניזם והאלימות נגד נשים האלה? כאישה, כישראלית וכנבחרת ציבור המייצגת חלשים אני לא מוכנה לקבל את היחס הזה", אמרה כשדמעות בעיניה.

השר כץ עלה לדוכן המליאה לאחר מכן והשיב מלחמה שערה: "הרצחת וגם ירשת? ניגשת בחורה, מתנפלת עלי, חברת כנסת לא מתנהגת ככה. מתנפלת עלי בצעקות. 'יש לי חברה שצריכה לקבל מענק', היא אומרת לי, 'ומה עם חד הוריות, אתה תחוקק', היא אומרת לי. אמרתי לה תעשי מה שאת חושבת, אני מוכן ללכת לפוליגרף. את לא דוברת אמת. בושה לכנסת ישראל שיש חברת כנסת כמוך".

הוא המשיך: "ניגשת אלי בחורה ומתנפלת עלי בצעקות, היא אומרת לי אתה תחוקק, אמרתי לה תשמעי לא מעניין אותי מה שאת אומרת. מפה ועד גזענות ועד רצח נשים? שאני אשקר? אני מוכן ומציע לכנסת שאקח מכונת אמת ושתראה שאיני משקר, כי את לא דוברת אמת, כי בושה לכנסת ישראל שיש חברת כנסת כמוך".

השר חיים כץ. צילום: ללא קרדיט
השר חיים כץ. צילום: ללא קרדיט